Eerste gecertifiseerde nakweek van Neuregus Kaiseri

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

naeff002

Hier zijn er inmiddels ook 2 gestorven aan een schimmelstaart. Echt enorm balen is dat.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Steven DC

Hoe werden ze bij jou gehuisvest Kevin? Zijn er vergelijkbare dingen bij jullie huisvesting in tegenstelling tot anderen die geen schimmel hebben?

Alex Kenter

Ik denk dat het niet met hun nieuwe huisvesting te maken heeft, maar meer met de stress die met de overgang te maken heeft...zelf heb ik natuurlijk een aantal dieren gehouden waar ik zogoed als geen uitval mee heb gehad....ook hebben we het temperatuursverschil zo klein mogelijk willen houden...ik denk erover om (mocht ik dit jaar weer met de Keizers mogen kweken) larven ipv morphen van de hand te doen ivm de stressfactor.....

Steven DC

Citaat van: Alex Kenter op februari 25, 2012, 03:04:11 PM
Ik denk dat het niet met hun nieuwe huisvesting te maken heeft, maar meer met de stress die met de overgang te maken heeft...zelf heb ik natuurlijk een aantal dieren gehouden waar ik zogoed als geen uitval mee heb gehad....ook hebben we het temperatuursverschil zo klein mogelijk willen houden...ik denk erover om (mocht ik dit jaar weer met de Keizers mogen kweken) larven ipv morphen van de hand te doen ivm de stressfactor.....

Zijn er dan nog meer mensen die uitval hebben gehad?

Jari B

#19
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn kaiseri, ook niet in het begin en ik heb de dieren nu al enkele jaren. Eerst had ik 2 dieren en een half jaar later kocht ik 4 nakweekdieren erbij van 2 verschillende Duitse kwekers, maar ik heb totaal niks gemerkt van enige stress. De dieren waren wat schuw op het begin maar na 1 week waren ze wel gewend en aten ze goed. Ik heb ook nog nooit last gehad van schimmel bij mijn kaiseri en ik heb zelfs enkele bevruchte eieren gehad vorig jaar.

Het zou erg mooi zijn als er goede kweekgroepen komen binnen de vereniging en het is erg jammer om te horen dat er dieren zijn overleden. Ik hoop dat er bij de volgende kweek poging minder dieren sterven Alex. Wat zijn de omstandigheden hoe jij jouw eigen gedeelte van de nakweek opkweekt Alex?

Alex Kenter

De omstandigheden zijn nagenoeg hetzelfde, alleen hebben mijn dieren in de schuur veel koudere temperaturen gehad (wat voor jonge Keizers eerder een nadeel dan een voordeel is)

naeff002

ik hou mijn dieren hetzelfde als mijn andere Neuergus soorten en ze zitten op een watertemp. van 18 graden. De schimmel staarten kregen ze ook vrij snel toen ze hier kwamen, kan dus heel goed komen door stress of een plotselinge te grote verandering in temperatuur of iets dergelijks. Ik had ze nog behandeld met eSHa2000 maar mocht niet baten voor deze 2

Ik zal snel een foto plaatsen van de bak
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

MartinS

Tja stress kun je zoveel mogelijk proberen te beperken, maar helemaal voorkomen doe je het niet. Dieren die gestrest zijn, zijn nu eenmaal vatbaarder voor ziektes, dat is bij andere diersoorten niet anders. Daarom ook goed om nieuwe dieren, ook al komen ze bij een betrouwbare kweker vandaan, altijd apart te huisvesten om ze de eerste periode zeer goed te monitoren.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana