Mijn Ambystoma's

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thibaut Vds

Hier zijn wat foto's van mijn Ambystoma's nu zitten ze nog samen, maar naar mate tijd gaan ze elke appart met een soulmate.

Mevrouw (tigrinum)





Meneer (mav. mav.)






Even nieuwe foto's geplaats aangezien oude weg waren.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Dat ziet er allemaal goed uit en wat is die groene toch een mooi beest.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

bouffonne

Inderdaad mooie dieren heb jij daar.
Die 'groene' is inderdaad een heel aparte kleur ;D

Thibaut Vds

Bedankt. Met beetje geluk kan ik als ze elk appart gaan, aan een dezelfde kleurvariant geraken.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

MartinS

Mooie dieren, tijgersalamanders blijven altijd leuk!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

bouffonne

Ben nu ook bezig met het nieuwe aqua-terarium voor de nieuwe tijgers.
de 2 grotere zijn nog steeds geheel aquatiel terwijl de kleinste v.n.l op het landgedeelte zit :D
Heb wel een bekisting van hout gemaakt.
Dan kan ik wat makkelijker werken om een waterval en een landgedeelte met piepschuim en pur te knutselen.
Door onverwacht extra uren op mijn werk, ben ik helaas nog niet zo ver gekomen als dat ik van plan was geweest.
Heb dan wel al wat grove vormen gemaakt die dan nog aan elkaar moet lijmen en afwerken met pur.
Ben nu alleen nog aan het twijfelen met het watergedeelte.
Of ik nu wel of niet een zwevend plateau moet gaan maken om het water (via de waterval) goed te laten filtreren.
Het is toch een bak van 100x50x50.
Ik bedoel hier dan mee een plateau dat over het watergedeelte komt te liggen.
Maar dan zo'n constructie dat de dieren dan toch makkelijk uit het water naar het landgedeelte kunnen komen.
het is nog even goed nadenken en spelen met piepschuim...... ;D ;D

Thibaut Vds

Mhh ik merk wel dat het vrouwtje (tigrinum) geen fan is van water, en als ze er soms in valt fliot ze meteen om er uit te geraken. Terwijl de andere er erg lang in zit soms.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

bouffonne

Citaat van: Thibaut Vds op november 07, 2011, 08:53:43 PM
Mhh ik merk wel dat het vrouwtje (tigrinum) geen fan is van water, en als ze er soms in valt fliot ze meteen om er uit te geraken. Terwijl de andere er erg lang in zit soms.

Mijn 2 oudste tijgers (2 dames) zitten al meer als 1 jaar op land.
Er zit wel een waterbak in, maar daar maken ze maar heel zelden gebruik van.
En als ze erin gaan is het maar van heel korte duur.
Ik wil ze ook niet gaan dwingen om meer in het water te gaan.(er zijn al tijgers verdronken)
Moet zeggen overdag zitten ze onder het mos, maar tegen de avond komen ze beide eruit om te kijken of ze iets krijgen,
Ik voer ze met pincet, maar gooi met regelmaat, pieren en pissebedden in de bak.

Thibaut Vds

Precies, ze maken hun Hol bij mij altijd vlak tegen het ruitje met hun kopje boven.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

ANDRÉ-ARTHUR

Mijn A.tigrinum zitten vrijwel nooit op het land alleen tegen de schemering komen ze het land op om van de rode muggenlarven te snoepen die ik op het droge gedeelte op een vochtige tissue heb neer gelegd..ik heb geprobeerd ze droog te houden maar dan zaten ze hele dagen in het plastic bakje met water..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Thibaut Vds

Aangezien ik vaak lees dat je de A. tigrinum niet vaak meer vind, vroeg ik me af als ik ze dan met 2 mav. mav en de tigrinum in dezelfde bak mag houden. Nu zittn ze ook al jaar samen doen ze erg goed, maar vroeg me af als er een 3de bij komt als dit niet teveel is voor een 60x30x30.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

De meeste mensen zullen dat aan de kleine kant vinden. Wat de combinatie mavortium tigrinum betreft levert dat naar mijn mening geen problemen op. Daar ze zo moeilijk te kweken zijn zullen er geen hybriden komen als je ze binnen houdt zonden koelperiode.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Thibaut Vds

Ik zie nog wel, anders gaat de tigrinum appart en zoek ik wel een soortgenoot. Was anders van plan een koppel opacum's of maculatum te houden in het terrarium dat vrijkomt.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

MartinS

Persoonlijk vind ik het zelfs voor twee dieren al aan de krappe kant. De drie een bakje van 60x30 zetten raad ik je dan ook af. Gewoon een groter bak aanschaffen voor de drie en je hebt twee bakken vrij....  ::)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Thibaut Vds

Als het van mij afhing zaten ze al lang in een grotere, maar ja je kent het probleem. Ik zal dan maar geen 3 in dezelfde bak houden. Qua grootte bak voor de 2 vind ik het meevallen, ze hebben tunnels en zelf nog plaats om te graven dan nog genoeg loopruimte en wat kurk in de hoogte. Als ze appart gaan zal de een wel meer substraat hebben omdat de boord van dat terrarium hoger is.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl