Toch even navragen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thibaut Vds

Nu heb ik dit mooie Ambystoma vrouwtje al een goed jaar, en aangezien ik ze een man wil bezorgen moet ik toch zeker de correcte ondersoort weten.



Zelf denk ik A. mavortium diaboli

Ook nog even navragen, maar de salamander van mijn forumavatar is toch mavortium mavortium eh?

Alvast bedankt
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Kenny

Die van je avatar ziet er idd mav.mav. uit

Die andere ziet er zeker niet als een doorsnee diaboli uit, ik mis de donkere stippen op de rug en zijkanten. Ik heb zo wel al tigrinums gezien...Heb je nog foto's van dit beestje?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Thibaut Vds

Zal morgen nog eens foto's nemen, het is wel geen goeie camera. Wel moet ik toegeven dat hij vroeger stippen had.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

bouffonne

Citaat van: Thibaut Vds op oktober 26, 2011, 08:07:32 PM
Nu heb ik dit mooie Ambystoma vrouwtje al een goed jaar, en aangezien ik ze een man wil bezorgen moet ik toch zeker de correcte ondersoort weten.



Zelf denk ik A. mavortium diaboli

Ook nog even navragen, maar de salamander van mijn forumavatar is toch mavortium mavortium eh?

Alvast bedankt



Hallo Thibaut

Met tijger salamanders zijn er tal variaties aan kleur patronen, daar ben ik inmiddels ook achter gekomen.
Ik heb inderdaad op internet ook al zo'n donkere een aantal keren gezien.(op de foto komt die over als geheel donker grijs/groen verder geen tekening)
Maar als jij zegt dat deze al ongeveer 1 jaar oud is zal niet veel meer in kleur veranderen.
Ik heb hier een link waar ook zo'n donkere op staat, misschien heb je hier wat aan.

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/10/081028184830.htm

groetjes

Silvia

Niels D

#4
Ik denk dat je deze link al kent: http://www.caudata.org/cc/species/Ambystoma/A_tigrinum.shtml

Het is volgens mij haast onmogelijk om nu nog met zekerheid te achterhalen wat voor soort je nu precies hebt. Iedere soort heeft weer zijn eigen kleurmutaties. Ik sluit niet uit dat het diaboli is, maar daarvoor wijkt ze naar mijn mening teveel af wat kleur betreft. Net als Kenny denk ik meer aan tigrinum. Ik ben wel heel jaloers op je beest, want ze is echt ontzettend mooi. Zeker met zo'n sprinkhaanpoot uit haar bek.

Één van onze diaboli:
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Thibaut Vds

@ Boufonne, ze zag er vroeger zo uit met meer stippen ( op haar staart heeft ze er nog wel een paar ). Ook is ze al ouder dan 1 jaar, gok een 2 jaar. Alvast bedankt, zal eens navragen bij de plaats waar ik haar haalde als ze nog aan dezelfde kan geraken.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl