Cb Ambystoma tigrinum

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

bouffonne

hier nog een keer de vergelijking met de tijgers

A34

Maar Silvia, Dat is toch die tijger die al een heletijd gemorphed is?

bouffonne

Citaat van: Jeroen op oktober 09, 2011, 01:51:16 PM
Maar Silvia, Dat is toch die tijger die al een heletijd gemorphed is?
ja dat klopt.
dat was de eerste, die al meteen 1 week na de landdag gemorphed is.
de andere 2 zijn pas de afgelopen week er mee begonnen.
Deze blijft klein en donker, terwijl hij toch goed eet en vrij snel is.
Ik heb hem nu in een wat lagere grotere curver gezet, maar moest er nu een deksel op leggen, want hij was mij al 2x ontsnapt ;D

A34

#18
Ik vind het verschil minimaal eerlijk gezegd. Ik verwacht toch echt dat de rest ook deze donkere kleur gaan aannemen naarmaten ze ouder worden. Misschien met wat meer stippen of vlekken. Ze zijn tenslotte net pas gemorphed. Als je de larven vergelijkt met de pas gemorphte zie je ook een duidelijk verschil qwa donkerheid.

Stel het zou een andere variant zijn zal ik ook mijn bedenkingen hebben over de echtheid van nakweek.

bouffonne

deze larve was al van het begin af aan donkerder als de rest,
Maak mij eigenlijk ook niet zoveel uit, hij/zij is verder gezond en dat is het belangrijkste ;D

A34

Daar heb je ook wel weer gelijk in. :) Maar ik verwacht niet dat het hier om een andere variant gaat. Ook onder de varianten zelf kunnen kleur en patroon verschilletjes optreden. Kijk bv naar marmoratus. De een is donkerder dan de ander, ook van de zelvde afkomst.

bouffonne


Stel het zou een andere variant zijn zal ik ook mijn bedenkingen hebben over de echtheid van nakweek.

Ik heb zo zelf het idee dat deze persoon met meerdere ambystoma soorten heeft gekweekt,
En dat er gewoon per abuis 1 larve vanuit een ander gebied er tussen is gekomen.
En om dat deze kleiner, donkerder en fijne dots heeft dacht ikzelf dat deze variant uit Iowa zou kunnen komen
Ik heb hier 2 foto's dan zie wat ik bedoel

Foto 1 Chicago
foto 2 Iowa

bouffonne

Oeps ??? ??? 1 keer was echt voldoende :-[

joost.v.wijk

Als je foto's plaatst die niet van jezelf zijn, vermeld dan even waar ze vandaan komen, dan is het geen probleem.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

A34

Chicago heeft een oppervlakte van 606 km². Dat wil niet meteen zeggen dat ze direct op deze dieren lijken. Ze kunnen dan best wat verschillen. Dit is wat de kweker als locatie opgaf van de eerste wildvang dieren: South of chicago,not far from the citylimits Ohio. Laten we hier maar als eerste van uitgaan. Als iemand met twee soorten kweekt en dan ook nog eens een larf overgooid is het wel een hele goeie. :)

bouffonne

Citaat van: joost.v.wijk op oktober 09, 2011, 02:55:21 PM
Als je foto's plaatst die niet van jezelf zijn, vermeld dan even waar ze vandaan komen, dan is het geen probleem.

Ok sorry,
beide van internet via afbeelding.
Zal in het vervolg er aan denken

bouffonne

Citaat van: Jeroen op oktober 09, 2011, 02:57:13 PM
Chicago heeft een oppervlakte van 606 km². Dat wil niet meteen zeggen dat ze direct op deze dieren lijken. Ze kunnen dan best wat verschillen. Dit is wat de kweker als locatie opgaf van de eerste wildvang dieren: South of chicago,not far from the citylimits Ohio. Laten we hier maar als eerste van uitgaan. Als iemand met twee soorten kweekt en dan ook nog eens een larf overgooid is het wel een hele goeie. :)

;D ;D, ik denk gewoon afwachten waar het naar toe gaat, en of het nu een dotje meer of minder is, maakt ook ver niets uit.
Het is inderdaad jammer dat we geen duidelijke plaats weten waar deze nu van oorsprong vandaan komen.

A34

#27
Citaat van: bouffonne op oktober 09, 2011, 03:10:08 PM
Citaat van: Jeroen op oktober 09, 2011, 02:57:13 PM
Chicago heeft een oppervlakte van 606 km². Dat wil niet meteen zeggen dat ze direct op deze dieren lijken. Ze kunnen dan best wat verschillen. Dit is wat de kweker als locatie opgaf van de eerste wildvang dieren: South of chicago,not far from the citylimits Ohio. Laten we hier maar als eerste van uitgaan. Als iemand met twee soorten kweekt en dan ook nog eens een larf overgooid is het wel een hele goeie. :)

;D ;D, ik denk gewoon afwachten waar het naar toe gaat, en of het nu een dotje meer of minder is, maakt ook ver niets uit.
Het is inderdaad jammer dat we geen duidelijke plaats weten waar deze nu van oorsprong vandaan komen.


Volgens iemand die in de buurt van chicago woont. Ziet hij wel soortgelijke wat wij hebben over de straten rennen. :P Ik heb hem ook eens gevraagd of hij ook verschillen ziet rond de populaties in die omgeving. Wanneer een soort afgezonderd ligt van andere populaties kunnen leefomstandigheden en kleuren etc wel eens anders uitpakken dan dieren die in contact komen met andere populaties. Dit zie je bv heel goed onderandere bij de algira soorten. Dit verschil kan soms in kilometers liggen.  Maar ik draaf hier weer eens in door. Ik vindt dit vaak interessant waar andere soms wat minder om geven. :)

bouffonne

Ik vind dit ook heel interessant ;D ;D
Vooral om dat ik al die 2 tijgerdames heb, die dan toch weer wat kleur betreft al anders zijn.
Nu hebben we tijgers met dots in welke vorm dan ook.
Ik heb er nu al meer gezien met verschillende kleur patronen die ik ook graag ik mijn bezit zou willen hebben.
Persoonlijk zijn de ambystoma's incl de axo's  mijn favoriet, maar ook andere soorten vind ik mooi.
Als ik meer ruimte had wist ik het wel.
Ben nu al van plan om de voliere om te bouwen tot salamander buiten verblijf ;D ;D ;D

A34

Citaat van: bouffonne op oktober 09, 2011, 03:35:18 PM
Ben nu al van plan om de voliere om te bouwen tot salamander buiten verblijf ;D ;D ;D

Ik zeg doen!! ;D ;D ;D