Cb Ambystoma tigrinum

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

A34

Dit zijn de dieren van Silvia en mij, die een aardig verenigingslid voor ons heeft kunnen regelen.

De laatste week zijn alle dieren op een na gemorphed. De dieren zijn nu rond de 10 tot 13

Mijn huidige set-up


Het dier wat nog vol op in de kieuwen zit:


And a closer look:







En een gemorphed dier:






Morphen kan belachelijk snel gaan. Binnen een dag zijn de kieuwen al op stompjes na verdwenen. Vandaar dat ik besloten heb om toch nog even gauw wat foto's te schieten.

Waar de eerste wildvangdieren vandaan kwamen is nog niet geheel duidelijk of onzeker. Wat de patronen gaan worden dus ook nog niet. We laten ons verassen.



bouffonne

Alom weer super foto's Jeroen ;D ;D ;D

de set-up ziet er goed uit.
Zoiets zal mijn voorlopige set-up ook uit gaan worden totdat ze wat groter zijn dan komen ze in een terrarium van 100x50x50 (een ander terrarium als hago exa terra)
Dan heb ik nog even de tijd om dit glas terra mooi in te richten.
Ja welke soort het nu wordt is inderdaad even afwachten.
Ik heb er 1 tussen die het eerst gemorphed is wijkt af van kleur en patroon als de rest.
Ik zal morgen proberen een duidelijke foto er van te plkaatsen.
Maar het is machtig mooi om te zien hoe zo'n larve binnen korte tijd veranderd



A34

Thanks Silvia. Laat de foto's maar komen!

Ik twijfel alleen aan het land gedeelte. Misschien kunnen we ze beter nog een tijdje aandikken in het water. Ik heb ze vandaag wasmotten gevoerd.

Daarbij had ik graag wat meer informatie over het houden van tijgers aquatiel. Zoals monique ze houd. Zijn er op deze manier echt dieren gekweekt? Zijn hier bewijzen van?

bouffonne

Ja dat wil ik ook doen.
Hooguit 4-5 cm water met heel veel planten, zodat ze op de planten kunnen rusten.
De eerste die gemorphed is, heb ik een lage steen in die gelijk is aan het water niveau.
Daar zit hij toch met regelmaat op.
Maar inderdaad het voeren gebeurt dan toch onder/in het water.
Ja die kweker waar ze vandaan komen wou niets los laten over de manier hoe hij deze soort kweekt.
ben ook nog steeds op internet op zoek naar informatie over het kweken van Ambystoma soorten, uitgezonderd de axo, dat gaat vanzelf ;D ;D ;D



bouffonne

He Andre
Hoe gaat het met de tijgers van jou
Zijn ze inmiddels ook allemaal gemorphed.
Zien ze allemaal hetzelfde eruit.
Ik heb 1 hele donkere erbij.
Ik zal straks proberen om duidelijke foto's te plaatsen.
Het blijven interessante dieren ;D ;D ;D

andrizay

@ Boufonne,

Er is er bij mij één die er nog kieuwen heeft..de rest zit al op het land al hoewel ze veel tijd in het water door brengen..Ze lijken bij mij allemaal op elkaar qua patroon zwart met geelachtige vlekjes(zoals bij Jeroen op de foto,het gemorfde diertje)..Bij mij eten(krekels,tubifex,rode muggenlarf en regenwormen) ze alleen maar in het water terwijl ik ze ook op het land eten aanbied..Ze zien er mooi stevig uit dat wil zeggen dat ze genoeg binnen krijgen dus ik maak me geen zorgen..

A34

Hey Andre, Wist niet dat je ook de zelfde weer kreeg. Wat een mooi aantal ook joh!! :) Wel leuk dat we allen de zelfde soort dieren hebben. Dan kunnen we eventueel ook nog geslachten ruilen of lenen :)

bouffonne

dat is goed om te horen,
Ja eten dat willen ze wel, en ook hier liever voeren in het water als op land.
Ik heb er 1 tussen die afwijkt wat kleur en patroon betreft.
Deze is ook wat kleiner en een stuk schuwer als de rest, wil ook niet overdag eten,
maar wanneer ik in de morgen de bakken na ga kijken is toch alles op.
heb jij ze al bij elkaar.
Ik weet uit eigen ervaring dat ze als larve niet met elkaar overweg konden, vooral tijdens het voeren, maar na het morphen zoeken ze toch elkaar weer op en met voeren verder geen problemen meer.
heb nu en tijdelijke set-up (zoiets als Jeroen) voor ze klaar gemaakt.
Later komen ze in een aqua terra van 100x50x50.
ben nu al begonnen om de achterwand te maken van piepschuim en pur.
Ik hier verschillende technieken gaan uit proberen.
Deze wordt met Mr boat en varenwortel substraat opgemaakt
De kleinere terra wil ik eens proberen met zo'n emmer kant en klaar materiaal reptiwall.
Een kleine emmer voor deze terra is ruim voldoende.
Hier komen dan de kleine bombina's in.
Foto's zullen uiteraard volgen ;D ;D ;D

bouffonne

Citaat van: Jeroen op oktober 09, 2011, 09:52:52 AM
Hey Andre, Wist niet dat je ook de zelfde weer kreeg. Wat een mooi aantal ook joh!! :) Wel leuk dat we allen de zelfde soort dieren hebben. Dan kunnen we eventueel ook nog geslachten ruilen of lenen :)

Moet dan toch eindelijk gaan lukken om ook deze ambystoma soort goede kweek resultaten te gaan boeken.
Ik wil er in ieder geval aan me doen ;D ;D ;D

A34

Juist. :)  Laten we dit topic dan ook aanhouden om onze ervaringen en hoe we het in de toekomst gaan aanpakken gezamelijk te delen. Drie man sterk weten en kunnen misschien meer dan een. :)

bouffonne

hier wat foto's van de kleinere donkerder tijger.

alphamale

Apart zo'n donker dier. Worden de gele vlekken nog groter, of wordt dit zijn definitief patroon?

bouffonne

Citaat van: Niels D op oktober 09, 2011, 11:05:22 AM
Apart zo'n donker dier. Worden de gele vlekken nog groter, of wordt dit zijn definitief patroon?

Zoals ik al zei deze wijkt totaal af in vergelijking met de anderen
Die zien zo uit als die ban Jeroen en als van arthur
Deze soort komt uit Chigago, deze hebben inderdaad grotere dots of stippen.
Maar zoals deze uitziet zou ik eer zeggen het is een variant die vanuit Iowa komt
deze zijn inderdaad donkerder met veel kleine stippen in vergelijking als die van Chicago
Nu schijnen tijgers zo wie zo al een uitlopend patroon te hebben, maar er zit dan toch wel overeenkomst van de desbetreffende vind plaatsen aan gaat.
Deze is veel kleiner maar 2x zo actief ;D