N. strauchii strauchii

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique

Gisterenavond laat kwam er leven in de gestippelde vrienden. Koppies staken uit de gatensteen en er werd wat heen en weer gelopen. De kleine regenwurmpjes die ik in de gatensteen stopte zijn waarschijnlijk opgegeten want die werden met zeer veel interesse bekeken en beloerd. De berg tubifex op de keukenrol was ook vanochtend verdwenen. Er wordt dus gegeten en daar ben ik erg blij om!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

alphamale

Goed bezig Monique. Ook hier hebben de nieuwe beesies gegeten. Ik voel me dan gelijk een stuk geruster. Jij waarschijnlijk ook.  ;D

Monique

Ja echt wel ;D vooral na het minidrama tijgertje.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

Het zijn wel heel erg schuwe diertjes. Eigenlijk zie ik ze zelden of nooit. Wel jammer want  het zijn echte beauties maar vooral  hou ik ervan om te zien wat de dieren eten zodat ik ze goed in de gaten kan houden. En dat overzicht heb ik nu niet, daar moet ik nog aan wennen.
Vanavond zat er een bij de muggenlarfjes te koekeloeren en dat komt echt nooit voor, het diertje zag er goed uit. Ik heb de gatensteen verwisseld voor een steen met grotere gaten en daar voelen ze zich prima in thuis. Opvallend is dat ieder van de dieren zijn eigen plek kiest, ze liggen niet bij elkaar. Ze verkiezen eigenlijk nooit het water. Ik wacht nog op de nieuwe bak dan is de luchtvochtigheid wat lager en gaat de temperatuur dalen want dan gaan ze naar een onverwarmde kamer.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

naeff002

als ze aquatiel zijn dan zul je ze wel wat vaker zien
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

DannyS

Neurergus op het land zijn inderdaad enorm schuw. Als ze aquatiel zijn dan zijn ze dat helemaal niet meer.

Monique

Ik zie ze nu sinds kort op het land wat vaker, eentje zat er te loeren naar een garnaal in het watergedeelte. Ze zijn nog steeds erg schuw, voeren met een pincet is echt uit den boze. Ik gooi echt de wasmotlarven ergens in de buurt waar ze zitten. Wormen voeren lukt al helemaal niet die zitten in no time in het grind. Ze eten onwijs grote wasmotlarven op. Ook erwtenluis is snel verdwenen. Muggenlarven en tubifex raken ze niet meer aan. Tebo's wel. Binnenkort weer krekeltjes proberen. De laatste keer hebben die tijden in de bak gezeten dus of ze die nu echt eten......
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

Vandaag krekels gekocht. Toen ik thuiskwam scharrelde een polkadot sallie door de bak op zoek naar eten. Wasmotjes gevoerd en elk dier at een grote op. Ik kan ze nu in ieder geval zien eten! De krekels voer ik nog bij en dan krijgen ze die van de week. Maar wat zijn ze mooi ben er nog elke dag blij mee!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Niels D

Lekker hè als je weet dat goed eten? Goed om te horen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Monique

En pas ontdekt: in de nacht gaan ze het water in! Er wordt gezwommen!;D

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

naeff002

Dat is mooi, hier zoeken ze ook regelmatig het water op. Ik zit te denken om ze volledig aquatiel te gaan zetten
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

DannyS

Je kan ze in zo'n geval rustig in het water doen. Eventueel tijdelijk een rustplekje ofzo voor het geval dat.
Ik heb mijn N. dejugini van zo'n 3cm ook al grotendeels aquatiel zitten. Voert net even iets makkelijker.

Erwin Bakker

@Danny:Is die 3cm niet klein voor dejugini?

DannyS

Ik heb ze nog niet exact gemeten moet ik zeggen. Ik gok het op een centimeter of 3. Ik zal ze vanavond eens opmeten.

Monique

#44
ik heb een nieuwe bak ingericht voor de strauchiis op mijn salamanderkamer. Grind grijze leisteen en keitjes. En wat waterpest. Een plateau gemaakt met een schuilplek. mochten ze het land op willen. Maar vooralsnog verkiezen ze het water.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

update: ze willen niet meer op het land, het is boven koel dus verkeizen ze het water. Niet dat ik nu heel erg veel meer van ze zie want ze hangen in de grotjes van leisteen. Soms komt er eentje toch naar voren als ik in de buurt ben, eens even kijken of er wat te happen valt  ;D
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu