Eieren

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alphamale

De waterverversing heeft wat meer gevolgen gehad dan het verfrissen van het leefmilieu van onze waltl's. Vandaag ontdekten wij dat alle planten waren uitgegraven.... en vol eieren.

A34

Dat is goed nieuws Niels, gaan jullie ze ook opkweken?

bouffonne

Inderdaad heel goed nieuws

succes er mee ;D ;D ;D

andrizay

Pleurodeles Waltl is het konijn onder de salamanders ;D ;)

Patrick dk

Dus eigenlijk een komander ? :D of salanijn  ;D
C orientalis

alphamale

#5
 ;D

We gaan ze idd opkweken ter lering en vermaak, daar we geen ervaring met waltl's hebben wat larven betreft. Zodra het juvenielen zijn bieden we ze hoogstwaarschijnlijk aan, daar we er al 9 hebben. Het zijn tussen de 50 à 100 eieren.

andrizay

Het zijn inderdaad leuke beestjes om op te kweken..Maar let wel,ze eten de oren van je kop af :) ;D..Als je de ruimte hebt en de beestjes kwijt kunt kan je ze allemaal opkweken..Als dat niet het geval is kan je beter een klein groepje opkweken..Je zal niet de eerste zijn die met een groot aantal P.Waltls zit opgescheept ;) .

alphamale

Ik heb gelukkig de ruimte, maar ik ga ze uiteraard nadat ze een bepaald formaat hebben proberen weg te geven oid.

alphamale

Twee dagen geleden kwamen de eerste al uit. Dat gaat echt een stuk sneller dan bij de noto's.

Is het mogelijk om waltl's in een omheinde vijver heel het jaar door buiten te houden als er voldoende schuilplaatsen op het land zijn? Ik hoop ooit een dergelijke vijver aan te leggen, zodat ik er een uitheemse soort in kan smijten. Onze composthoop zou ik dan binnen de omheining plaatsen.


Monique

Je bedoeld dat de Ribjes dan de composthoop leeg grazen  ;D ;D
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

joost.v.wijk

Zou in principe goed moeten kunnen. Zorg er wel voor dat ze beslist niet kunnen ontsnappen. Helemaal waltl lijkt me een soort die nogal invasief zou kunnen wezen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alphamale

Citaat van: joost.v.wijk op september 07, 2011, 02:37:26 PM
Zou in principe goed moeten kunnen. Zorg er wel voor dat ze beslist niet kunnen ontsnappen. Helemaal waltl lijkt me een soort die nogal invasief zou kunnen wezen.

Uiteraard. Het zou een soort gigantisch buiten terrarium moeten worden. Lijkt me fantastisch! Dit is echter toekomstmuziek, daar we voorlopig nog in mijn huis blijven wonen.

Citaat van: Monique op september 07, 2011, 02:26:08 PM
Je bedoeld dat de Ribjes dan de composthoop leeg grazen  ;D ;D

Haha. Een composthoop brengt een hoop voedseldieren met zich mee, maar dat wist je hoogstwaarschijnlijk al.

alphamale


alphamale

#13
Die waltl's groeien echt veel sneller dan wat we tot nu toe hebben meegemaakt. Prachtig.

andrizay

Prachtig die larven van P.Waltl en ze zijn absoluut niet moeilijk en ze groeien als kool en ze blijven maar (vr)eten  :) ..