Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Pissebedden

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rob

Spreek je uit ervaring Hein?

Coen Deurloo

Mij weerhoud het er niet van om een matige hoeveelheid pissebedden in mijn bakken te houden. Zolang er voldoende organisch materiaal voor ze is, en ze niet in te grote getalen in de bak voorkomen, denk ik niet dat het problemen oplevert.

Harry

Bij mijn kweichowenus nakweek gooi ik regelmatig pissebedden. Ze verdwijnen steeds, maar ik heb nog nooit een salamander een pissebed zien eten wie wel???? (dus echt zien eten)
wormen en wasmotten pakken ze gewoon van pincet  aan maar een pissebed niet

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Kenny

Ja ik ;) m'n axo speelde er redelijk wat naar binnen...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

petro pees

Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

Ik heb regelmatig gezien dat tropische witte pissebedden gegeten werden...maar de normale inheemse pissebedden (nog) niet...

Hein

Harry,
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met pissebedden vooral met op het land verblijvende salamanders.
Kunnen bij voedselgebrek kanabalistis worden
hein

petro pees

Hoi,
Wat Hein schreef staat ook al bij het topic pissenbedden hier bij voeding.
Hij schreef al over slechte ervaringen en ik maakte dat ook mee.Dus daar
ook even lezen!
petro
Tylototriton Shanjing

Robkeulers

Goed gezien Petro, topics samengevoegd.

controleer even goed of een topic al bestaat voordat je een nieuw topic maakt aub!

Harry

Tot nu toe blijven mijn dieren zonder problemen groeien en de pissebedden verdwijnen. Ik heb wel bladafval in de bak en veel gerot schors waar ze op zitten
Maar ik zal er in het vervolg niet eveel in doen
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alibombali

Ik heb in het verleden ook onverklaarbare kogelronde wondjes op marmerbuikjes toegeschreven aan pissebedden....volgens mij heeft het te maken met vocht wat de pissebedden nodig hebben???

petro pees

Citaat van: Alex Kenter op oktober 09, 2008, 10:51:44 PM
Ik heb in het verleden ook onverklaarbare kogelronde wondjes op marmerbuikjes toegeschreven aan pissebedden....volgens mij heeft het te maken met vocht wat de pissebedden nodig hebben???

Je zou er vanuit kunnen gaan dat,dat het geval kan zijn.Al is het vaak vochtig genoeg in een salamanderbak.Vaker lijkt het voor te komen dat er niet genoeg voeding meer aanwezig is voor de pissenbedden.Ik spreek dan wel over de inheemse soort,daar ik tot nog toe nog geen ervaring heb
met andere soorten.
De volwassen salamanders op zich zullen er overigings minder gauw last van hebben buiten de winterrust
(of andere rustperiode).Het is vooral als ze trager zijn als normaal dat,het niet altijd goed gaat.
Dit geldt eigenlijk alleen in huis,daar de pissenbedden buiten net zo goed in rust gaan als de salamanders.
Petro.
Tylototriton Shanjing

Roel

Is het niet zo dat tijdens de koude periode waarbij de salamanders in winterrust gaan de pissebedden ook trager worden?
Bij mij kom ik weinig problemen tegen. Er zitten overigens geen giga hoeveelheden in de bakken.
Overigens voer ik alleen pissebedden in mijn buitenbak(ken) en niet in de binnenbakken.
Meestal ga ik 's avonds op pissenbedden jacht. In mijn tuin heb ik een oude stenen schutting staan waar ze eenvoudig af te halen zijn.
Atributen: schijnwerper, bakje en rapen maar.

petro pees

#28
Roel,
Het gaat in dit geval ook over binnen in huis of schuur, waar temparaturen die waardes hebben dat
de pissenbedden nog wel aktief zijn.
Petro
Tylototriton Shanjing

salamandre

Heeft iemand al eens gekeken of pissebedden de moeite waard zijn om te kweken?