26 graden

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

watersalamander

Momenteel staat de teller van mijn water op 26 graden, wat kan ik hieraan doen?, volgens mij is het namelijk schadelijk voor de diertjes, momenteel heb ik een ventilator op een kleine opening gericht op stand 3 dus hopen dat hij zakt.

joost.v.wijk

Hoe komt jouw water op 26°C? Woon je in Zuid Marokko?  ;D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Patrick dk

Op dit moment 26 gr ? Staat de bak in de zon of zo ? Of op een zolderkamer , indien in de zon natuurlijk verplaatsen , en anders wat een hoop mensen hier doen , plastic flesjes water paar uurtjes in de vriezer en dan in je salamanderbak.
C orientalis

watersalamander

nee ik woon in midden nederland haha.
Gordijnen van me kamer zitten allemaal dicht, komt geen zon naar binnen.

ik wacht even af hoe de ventilator het hier doet, ik doe vast 2 flesjes in de vriezer, bedankt voor de tip!

watersalamander

hij begint te dalen, wat kan een ventilator toch wonderen verrichten  ;D

A34

Citaat van: watersalamander op juli 09, 2011, 02:59:14 PM
hij begint te dalen, wat kan een ventilator toch wonderen verrichten  ;D
weinig.. 1 graad maximaal 2? Ik zou langzaam gaan zoeken naar een andere plek, voordat de zomerdagen weer voor de deur staan. Een constante temp van 23 tot 26 graden of hoger is niet gezond, zelfs dodelijk.

watersalamander

hij staat momenteel op 24 graden, heb de ventilator er pas net opstaan zo'n half uurtje geleden dus kost het wat tijd tot hij gekoelt heeft.

wat betreft de plek waar hij staat is niks mis mee, is namelijk een schaduw plekje.

A34

Het was vandaag ook bewolkt maar hoe kom je aan die 26 graden vraag ik me af. Allereerst zou beginnen met een raampje open zetten. ;D Maar een schaduw plekje of niet zodra de zon op je dak, ramen schijnt stijgt binnen de temperatuur, afhangelijk van de isolatie, hoe hoog.

watersalamander

in gelderland scheen de hele dag de zon helaas.

joost.v.wijk

Zet 's avonds en 's nachts het raam open, dat scheelt al heel wat. Gelukkig kunnen ribbensalamanders wel wat verdragen qua hogere temperaturen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

watersalamander

ga het gordijn zo omhoog doen dat hij de wind naar binnen laat maar de zon buiten ;D
graden meter staat nu op 22 graden, hoeveel graden moet dit zijn?


A34


watersalamander

gelukkig dan laat ik de ventilator ze werk doen, als ik vannacht naar bed ga gaat er een flesje ijs in.

watersalamander

tussen welke graad moet het zijn?
ik had gelezen tussen 16-22 of is dat onjuist?

A34

Dat is correct. :)