salamander verhuizing

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

watersalamander

Ik ben van plan mijn salamanders te gaan verhuizen naar een 60L aquarium, die wat hoger is, hier kan ik wat meer mee, momenteel zitten hier nog wat vissen in namelijk 2 maanvissen (redelijk groot) 3 algeneters.

nu is mijn vraag is het veilig voor de salamander, de algeneters zijn al heel oud die heb ik al sinds dat ik waterschildpadden hield, de maanvissen heb ik pas net die zijn wel fel tegenover andere vissen als ik mijn salamanders van 5cm elk erbij doe laten de maanvissen de salamanders dan met rust?

joost.v.wijk

Ten eerste zijn salamanders niet bedoeld voor tropisch water. Maanvissen en algeneters wel. Die combinatie is al niet aan te raden. Ten tweede hebben algeneters vaak scherpe uitstekels aan de vinnen, waar de salamanders zich aan kunnen verwonden. Ten derde zijn maanvissen inderdaad vervelend tegen andere vissen, ook tegen salamanders. Salamanders raken constant gestressed als ze in combinatie leven met dit soort vissen.
Niet doen dus... ;)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

watersalamander

begon al bij mezelf na te denken, ik laat ze gewoon groot worden in de bak waar ze nu inzitten tegen die tijd kijk ik wel hoe het staat met de vissen, bak waar ze nu in zitten is ook niets verkeerd mee.