Nieuwe aanwinsten! N. crocatus, N. derjugini en N. s. barani!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Ik vond het net hoog tijd om ze op de gevoelige plaat te zetten.. ga ik vanavond even doen.
Bij mij zijn ze nog neit zo groot geloof ik..

Erwin Bakker

Bij mij zijn de eerste weken vier van de vijf larven dood gegaan. De enige overgebleven larf is 7cm en gaat prima.

DannyS

Balen van de uitval!
Enig idee hoe het is gekomen?

Ik schat mijn 4 grootste dieren op zo'n 7 cm. De kleinste dieren zijn denk ik zo'n 5cm. Er zat een paar weken verschil tussen de legsels, dus dat lijkt in orde.
Ik heb nog 8 crocatus en 6 derjugini over.
Geen uitval bij derjugini dus tot op heden.
De 3 uitgevallen crocatus ging om exemplaren met een enorme groei achterstand ondanks dat ze gewoon aten. Deze kwijnden langzaam weg en waren op een gegeven moment dood.

Aangezien ze bij Alex al morphen ga ik voor de grootste maar snel een stukje land toevoegen en de bak afsluiten :D

Foto's komen snel.

Erwin Bakker

Geen idee. Misschien de waterkwaliteit..., misschien pech. Of een combinatie...

Erwin Bakker

De larf (N. crocatus) is nu zo'n 7,5cm.

A34

Dat wordt al een flinke. Misschien de energie van de rest opgezogen. :) Maar wel erg jammer van de rest Edwin. Ben je nog van plan nieuwe dieren er bij te halen?

DannyS

Nu ze aan het morphen zijn begin ik uitval te krijgen.. Ik ben in de afgelopen 2 dagen 2 derjugini en 2 crocatus verloren. Allemaal verzopen.
Ondanks dat ze plek zat hebben om het water uit te klimmen etc.

Wat nog over is:
4 Derjugini
6 Crocatus.

Kunnen de anderen foto's van hun setup laten zien?

A34

Zodra ze aan land zijn zou ik ze overzetten naar een landbak. s'avond's gaan de jonge dieren aan de wandel en komen dan telkens weer in het water terecht en met wat paniek kunnen de kleine diertjes al gauw verdrinken. (Ik vermoed dat dit een oorzaak kan zijn) Ik heb dit ook bij andere soorten gezien.

Erwin Bakker


Erwin Bakker

Over dat verdrinken nog een misschien rare suggestie. Ik vind het raar dat (water)salamanders tijdens de metamorfose relatief zo vaak verdrinken. Namelijk, voor de metamorfose zitten ze in het water en erna ook vaak.

De metamorfose is een nogal ingrijpende gebeurtenis. Zou het niet zo kunnen zijn dat bij (een deel van) de verdrinkingen de metamorfose niet goed is gegaan?


alibombali

#40
Citaat van: Jeroen op oktober 02, 2011, 10:08:27 PM
Zodra ze aan land zijn zou ik ze overzetten naar een landbak. s'avond's gaan de jonge dieren aan de wandel en komen dan telkens weer in het water terecht en met wat paniek kunnen de kleine diertjes al gauw verdrinken. (Ik vermoed dat dit een oorzaak kan zijn) Ik heb dit ook bij andere soorten gezien.


Mijn Crocatus larven zijn allemaal zo goed als gemorphed en zitten zo goed als aquatiel en ik heb er nog niet een verloren door verdrinking.....

DannyS

#41
Ik heb vandaag een overleden crocatus juveniel (dus gemorphed) dood op het land gevonden. Deze was vannacht gemorphed, samen met 2 anderen.
Ze zijn ineens wel erg mager..
wel tubifex en muggenlarven aangeboden op een keukenpapiertje.. kijken of ze willen eten.

Edit: maak er maar 2 van...

alphamale

Balen Danny. Duimen voor de andere crocatus en derjugini. Klote als er geen duidelijke oorzaak is.

alibombali

Citaat van: Danny Stammers op oktober 03, 2011, 12:49:29 PM
Ik heb vandaag een overleden crocatus juveniel (dus gemorphed) dood op het land gevonden. Deze was vannacht gemorphed, samen met 2 anderen.

Dit lijkt wel erg veel op een ziekte (bacterie, virus, flagiaten??)

MartinS

Balen Danny, als ze echt zo mager en sterven zijn zou ik ook maar even apart houden.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana