Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Larf X

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alphamale

Ik had al verteld, dat ik twijfels heb over één van de larven uit de noto bak. We hebben hem hier als larf uitgevist, terwijl de rest nog twee weken in het ei heeft gezeten. Mogelijk dat het een verstekeling is van één van de planten uit Harry zijn vijver. Ik weet dat larven moeilijk te identificeren zijn. Toch ben ik benieuwd of sommigen al een gokje durven te wagen. We zien het uiteindelijk vanzelf, als alles goed blijft gaan!


Kenny

Afwachten  ;)
Ik weet niet wat er zoal in harry's vijver zit maar noto-larven zien er in den beginne net als Triturus en Lissotriton larven uit en ook daar zit wat variatie op. Bleke larven, donkere larven,...nog even wachten dus tot ze wat groter zijn want op dit moment kan het evengoed een vulgarisje zijn.

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

Ik blijf er foto's van de ontwikkeling opzetten en degene, die als eerste in dit topic de juiste naam oppert, mag zich wat mij betreft de ultieme salamanderheld van 2011 noemen.  :P

alphamale

Ik heb de eerste gok al binnen.  ;)

joost.v.wijk

Citaat van: Niels D op juni 13, 2011, 08:00:46 PM
Ik heb de eerste gok al binnen.  ;)

...en dat via pb? Die durft het niet openlijk op 't forum te doen? ;D ;D ;D

De titel "ultieme salamanderheld van 2011" staat me erg aan, maar laat ik anderen ook een kans gunnen. Bij deze trek ik me dus vrijwillig en nederig terug......Whahahaha. wat kan die ouwehoeren zeg


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

andrizay

Ik gok op T.Carnifex  ;) .

Harry

Goed geraden. Andre. Het groen dat ik hun heb meegeven kwam uit een van mijn buitenbakken met carnifex.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Patrick dk

Citaat van: Niels D op juni 13, 2011, 05:51:01 AM
Ik blijf er foto's van de ontwikkeling opzetten en degene, die als eerste in dit topic de juiste naam oppert, mag zich wat mij betreft de ultieme salamanderheld van 2011 noemen.  :P
Citaat van: andré-arthur op juni 14, 2011, 06:55:22 AM
Ik gok op T.Carnifex  ;) .

Nou André-Arthur. Van harte dan maar !!  :D
C orientalis

alphamale

Oh, helemaal vergeten dat het je buitenbak van de carnifex was. Verdorie, want ik had zelf toch op een notophthalmus gegokt. Nou Arthur, jij bent dus wat mij betreft de ULTIEME SALAMANDERHELD 2011. Gefeliciteerd!  :P