Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Beesten

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

alphamale

Citaat van: Kenny op juni 18, 2011, 07:54:59 AM
F waarde bij jouw toestel = knopje Av+- ingedrukt houden en dan scrollen met je wieltje achter het iso knopje  ;)

Is dat hetzelfde als aan het wieltje scrollen als hij op de Av stand staan, want dan zie je de getallen achter de F verschieten (bij rechts wordt het getal groter van 4 naar 5 naar 6.3 naar 7.1)? Ik heb hem nu op 7.1 staan en een ISO gevarieerd tussen de 300 en de 800. Als ik dit niet doe krijg ik nooit een scherpe foto, daar dan het diafragma zo lang openstaat.

Kenny

Gewoon in M schieten, de overige standen zijn voor sukkels  ;D
Iso 800 is te hoog voor zulke foto's met dit toestel, te veel ruis  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

Bedankt voor de tips! Het is wel goed oefenen en ik moet zeggen dat we weinig goede foto's maken met een dergelijk brandpunt, maar we geven niet op!

A34

Als ik fotos maak met het toestel vallen fotos vaker donkerder uit wanneer ik ze bekijk op de pc. Is hier wat aan te doen?

Kenny

Citaat van: Jeroen op juni 18, 2011, 08:06:03 PM
Als ik fotos maak met het toestel vallen fotos vaker donkerder uit wanneer ik ze bekijk op de pc. Is hier wat aan te doen?

Je schermbrightness van je pc in het midden zetten?  ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

A34

Citaat van: Kenny op juni 18, 2011, 09:05:34 PM
Citaat van: Jeroen op juni 18, 2011, 08:06:03 PM
Als ik fotos maak met het toestel vallen fotos vaker donkerder uit wanneer ik ze bekijk op de pc. Is hier wat aan te doen?

Je schermbrightness van je pc in het midden zetten?  ;D

Nope ,, ik heb mijn laptop altijd op volle scherpte..  De fotos op het camera-beeld blijven duidelijk lichter dan op computers in het algemeen.  Met flitster maakt het niet veel uit, maar zonder moet ik vaak inschatten hoe het op computerbeeld zal gaan uitvallen.

Kenny

@ Niels, F-waarde op je toestel is diafragma, de lammellen die de lichthoeveelheid richting de "film" regelen. Brandpuntafstand is iets anders he, das in jouw geval met die nieuwe lens 60mm  ;)

Een hele zooi techniciteit maar de belangrijkste zaken zijn: Sluitertijd, Diafragma en Iso. Gewoon veel schieten, kom je vanzelf tegen wat de perfecte instellingen zijn voor je plaatjes.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

We zijn nu idd bezig met trial and error, maar het is een leuke bezigheid. Met een hogere F-waarde krijg je iig een beeld wat in zijn totaliteit scherper is en niet enkel scherp op één punt. Met een hogere ISO verkort je dan de vergrote diafragma tijd, die je krijgt door de hogere F-waarde. Nu is het zaak om de juiste balans te vinden. Zowiezo bedankt voor de hulp Kenny.

alphamale

#38
Het gaat goed met de overgebleven noto's. Het lijkt wel of ze wat groeien betreft een inhaalslag maken. Ze eten nu tubifex, watervlooien en al rode muggenlarven.





De carnifex zijn mooi even opgedeeld in 4 flavistische en 4 "normale". Hopelijk is de verhouding tussen man en vrouw ook gunstig.



Oh ja, ...... en we hebben nu 4 nieuwe aanwinsten. Gekocht bij een dierenzaak waar wij voornamelijk onze spullen halen. Betreft nakweek van 2011 van een behoorlijk formaat. Vreten als bezetenen.



A34


MartinS

F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

alphamale

Waarom ze van alle plekken in het aquarium iedere keer de spleet tussen het drijfkurk en de glazen wand kiezen is mij een raadsel..


alphamale

Kan het niet laten om nog wat foto's te plaatsen....





(P.waltl)

bouffonne

wow, mooie dieren ;D ;D ;D

StijnH

Dat zijn mooie dieren en foto's!  :)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus