Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Beesten

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

de couchii's zien er heel goed uit! Passen goed bij je diaboli qua patroon/kleur  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Bjorn

Hele mooie diertjes


alphamale

#17
De larven:

alphamale

We hebben er een A.m.mavortium bij en ook dit is een enigszins corpulente vreetzat! Bedankt Sebastiaan! Het betreft de rechter.

sebas2000

Graag gedaan!
Was erg gezellig en leuk om te zien hoe gepassioneerd jullie bezig zijn.

alphamale

#20
Citaat van: sebas2000 op juni 01, 2011, 09:53:48 AM
leuk om te zien hoe gepassioneerd jullie bezig zijn.

Hij bedoelt bezig zijn met de hobby hè jongens! Dat daar geen misverstanden over bestaan.  ;)

alphamale

#21
De larven groeien goed, maar dat mag ook wel als je kijkt wat ze eten en vervolgens weer uitscheiden...

Carnifex


Notophthalmus


Dobrogicus

MartinS

Nice, mooi werk he die larven opkweken!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

alphamale

Macrolens is binnen! Gelijk wat kiekjes geschoten. Alleen de noto's heb ik er nog niet goed op kunnen krijgen, want daarvoor moet ik ze in een andere bak gaan doen.

Dobrogicus





Carnifex





andrizay

Mooie pics man :)

Kenny

Netjes, nou nog scherpstellen op de ogen  ;) en je F waarde mag iets hoger (stond nu op 4)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

De dobro's heeft Kimmy geknipt en ik de carnifex. Ik moet eerlijk bekennen, dat ik de camera automatisch scherp heb laten stellen en dat ik in de gebruiksaanwijzing moet gaan zoeken hoe ik de F-waarde aan kan passen. De F-waarde heeft toch te maken met het brandpunt?

alphamale

Heb je minder last van scherpteverschil als je brandpunt hoger ligt? Als we nu scherpstellen op de ogen is het lijf erachter gelijk vaag. We zijn nog aan het oefenen  ;)

Kenny

Je moet op M schieten en alles zelf instellen ;) F waarde is diafragma...hoe kleiner dit is hoe meer dof je hebt rondom het scherpe, vandaar dat ie ietsje hoger mag dan 4 bij een salamandertje op die afstand (8-11 ofzo nemen).

F waarde bij jouw toestel = knopje Av+- ingedrukt houden en dan scrollen met je wieltje achter het iso knopje  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

A34

Mooie fotos Niels! Ook die prison brake - zoek lamp boven je bakkies vind ik wel wat hebben. ;D