Neurergus juvenielen set-ups

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

Enkele beelden van de simpele set-ups die ik gebruik om Neurergus op te kweken.

N.kaiseri 2010:



N.s.barani 2010:



N.crocatus 2010:



Elke week vervang ik de ondergrond en spoel ik de bak en houtstukken af. De barani en crocatus staan in een wijnkoelkast op 15-17 graden.
De volwas kaiseri en m'n strauchii strauchii zitten aquatiel in een bak op het terras. Voorlopig lopen de temperaturen in de aquatiele bakken nog niet te hoog op door de koeling snacht's.
De plannen voor beekbuitenbakken liggen klaar, het materiaal ook op uitzondering van de doorkijkvenster. Nu nog een slachtoffer vinden als hulpje  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Monique

Wat een schitterende dieren Kenny! En handig deze setups. Goed schoon te houden en de dieren kun je goed monitoren.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

naeff002

Ziet er, ondanks dat het simpel is, mooi uit om naar te kijken. Dankzij het schors en het mos.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Steven DC

Overzichtelijke setups! Ik merk dat je voor de verschillende soorten verschillende setups hebt qua hoeveelheid mos en soort hout. Zit daar een theorie achter of is dit gewoon willekeur?

Kenny

Citaat van: Steven De Craene op mei 07, 2011, 06:35:52 PM
Overzichtelijke setups! Ik merk dat je voor de verschillende soorten verschillende setups hebt qua hoeveelheid mos en soort hout. Zit daar een theorie achter of is dit gewoon willekeur?

Willekeur ja :)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Ze zien er prachtig uit! Mijn dieren hebben nog niet veel blauw (de ventjes, bedoel ik dan).
Op welke temperatuur heb jij ze staan?

Kenny

Ze staan buiten op de noordkant dus op dit moment is het water 21 graden, 's nachts koelt dat af naar een graad of 18 tijdens deze warme dagen. Binnekort krijgen ze een "grote" buitenbeekbak, de bedoeling is dan dat ze daar vanaf half maart tot november in zullen gaan.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS


Kenny

Ja, zolang het 's nachts nog genoeg afkoelt is er geen probleem. We zullen kijken wat de zomer nog gaat brengen qua temperaturen, anders verhuis ik ze naar de wijnkoelkast.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Ik zit ook met de zomertemperaturen in m'n maag voor de sala's. Ik heb begrepen dat N. s. s vrij gevoelig is voor hogere temperaturen, dus zit ik ook te kijken..

Harry

Mooie setups.

Alleen wil ik nog een paar belangrijke details weten. Zijn de deksels dicht, of zit er gaas in? ivm de luchtvochtigheid. En gebruik je toevallig ook leemgrond op de bodem? Dat schijnt goed te zijn voor neurergus heb ik gehoord van Gunther. Leemgrond is natuurlijk niet in elk deel van het land voorhanden
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Kenny

De deksels zijn voorzien van gaatjes die ik er met een soldeerbout heb ingemaakt, zal ik eens op de foto zetten.
De ondergrond is gewoon dik keukenrol zoals je kan zien ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

A34

Mooi verslag Kenny. Deze set-ups werken goed, Hier ook bij de Algira's. Ik hoop alleen nog dat het door gaat met de Crocatussen.. Ik heb eens ergens gelezen dat deze diertjes ook aquatiel zijn op te voeden? Ik vraag me alleen af wat het veiligste is..

naeff002

Heb je misschien een foto of iets dergelijks van die wijnkoeler, om daar een idee van te krijgen hoe dat er uit ziet.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus