Eitjes Neurergus kaiseri 2011

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

alibombali

waarschijnlijk zijn 2 of 3 dames aan het leggen...

Patrick dk

Mooi Alex ,


Hopelijk wordt je er net zo succesvol mee als met de Triturus
C orientalis

alibombali

Ik heb nu zo tussen de 20 en 30 eitjes...nog steeds geen uitsluitsel over de bevruchting....

alphamale


DannyS

Gefeliciteerd! prachtig dat het is gelukt!

Coen Deurloo


MartinS

F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

robkeulers

Mooi Mooi mooi!
Geprikkeld door jouw mooie beelden heb ik mijn herstelde kaiseri ook aquatiel gezet, ik hoop dat ik je kan volgen.


Wetgeving
De laatste stand van zaken overigens is dat er nog steeds geen uitsluitsel is over hoe kaiseri gevolgd gaat worden door het ministerie. Dit komt omdat er europa-breed geen overeenstemming komt over de te volgen strategie. Daarbij is het veranderde politieke landschap, met daardoor samengevoegde ministeries ook wel een complicerende factor. In principe mogen de nu geboren jongen of eitjes nog niet uitgeruild worden met anderen.

Via studbooks.org wordt momenteel een stamboek opgezet voor kaiseri in Nederland en Belgiƫ. Dit is onze enige manier om momenteel aan te kunnen tonen aan het ministerie dat we de problemen serieus nemen, en onze verantwoordelijkheid willen nemen door onze dieren te registreren.

DannyS


naeff002

Prachtig nieuws

studbook.org staan ook een aantal Tylototriton soorten maar ik hoor eigenlijk heel weinig van mensen die daar aan meedoen en of er uberhaubt wat mee gedaan wordt op het moment.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

robkeulers

Deze studbooks liggen inderdaad stil helaas.

De reden dat we met studbooks.org gaan werken is dat zij geavanceerde software hebben om e.e.a. bij te houden. We zitten in een rare situatie namelijk. Je mag kaiseri eigenlijk niet houden nu, aangezien de regels zijn aangepast, maar er nog geen regeling is voor mensen die al lang dieren hebben, heel vreemd!

Daarom moeten we ons indekken voor de toekomst en wordt het studbook aangelegd. Maar goed, ik wil niet teveel hierover uitweiden in dit topic, zodra ik een en ander duidelijk heb zal ik dit in een ander topic terugkoppelen. Ik zou zeggen, ruim baan voor de verrichtingen van Alex in dit topic!

stijnzeger

opkweken met bepaalde temperaturen..misschien weet iemand dit??


Ik heb enkele jaren geleden 5 eitjes van de Kaiseri's van Markus gekregen. Ik heb ze toen op een kamer laten uitkomen waar het ongeveer 16 graden was. Ik heb ze alle vijf apart gezet in een klein bakje (zo'n bakje waar ze mestpieren in verkopen) ik verschoonde de bakjes 2 maal per week en gaf ze elke dag een beetje voer (eerst nauplieen en later klein tubifex) Op een tip van Markus heb ik bij elke verschoning Esha 2000 toegevoegd, hij had daar goede ervaringen mee, voorkomde echt veel uitval. In elk bakje een takje waterpest. Van de 5 eitjes was er 1 onbevrucht en is er 1 larfje overleden. 3 zijn er nu volwassen bij mij.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

naeff002

Citaat van: Rob Keulers op april 13, 2011, 11:46:39 AM
Deze studbooks liggen inderdaad stil helaas.

De reden dat we met studbooks.org gaan werken is dat zij geavanceerde software hebben om e.e.a. bij te houden. We zitten in een rare situatie namelijk. Je mag kaiseri eigenlijk niet houden nu, aangezien de regels zijn aangepast, maar er nog geen regeling is voor mensen die al lang dieren hebben, heel vreemd!

Daarom moeten we ons indekken voor de toekomst en wordt het studbook aangelegd. Maar goed, ik wil niet teveel hierover uitweiden in dit topic, zodra ik een en ander duidelijk heb zal ik dit in een ander topic terugkoppelen. Ik zou zeggen, ruim baan voor de verrichtingen van Alex in dit topic!

Het is een goede methode, dat zeker. Ik heb een paar schildpaddensoorten die ook bij het ESF zijn ingeschreven.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Roel

Alex van harte.
Dit wordt echt een bijzonder jaar!
Succes met het opkweken.
Heinz heeft er ook mee gekweekt. Jammer dat hij niet op het forum zit anders zou je hem kunnen vragen.
In juni zal hij vast wel op de bijeenkomst komen.
Mocht het dan nog nodig zijn vraag ik wel wat tips.

alibombali

 :-[ :-[ :-[
Ik had een aantal bevruchte eitjes, maar die lijken nu toch te gaan schimmelen (het zijn lastige eitjes)
Mega -balen, maar ik heb nog een twintig tal eitjes waar niks is te zien....

allemaal ff duimen voor me... :'( :'(