marmoratus kweek 2011

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

StijnH

2-3 weken geleden heb ik een koppel marmoratus aquatiel gezet, inmiddels gaat de kam van de man mooi vooruit. De andere 3 zitten ook aquatiel zins een weekje. Vorig jaar waren ze waschijnlijk nog te jong of het lag eraan dat ze geen winterrust hadden gehad, wat me sterk leek want de mannetjes waren in vol ornaat en de vrouwen waren erg dik...Dus dat blijft een raadsel http://www.salamanders.nl/forum/kweekverslagen/marmers-in-paarstemming/. Maar ze staan nu in de schuur vorig jaar op mijn kamer misschien was dat het verschil, we zullen zien.







Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

A34

Een 2de vrouwtje is hier inmiddels ook al een paar dagen aan de leg. Uit de zelvde nakweek zoals je weet Stijn. ;)

A34

#2
Al mijn marmers hebben nu gekozen voor het water. Ik heb ze zojuist een flinke lading fruitvliegen gegeven. Dat gaat heel goed  en mooi om te zien!!

naeff002

hoe kan je fruitvliegen voeren aan dieren in het water
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Patrick dk

Hoi Kevin,

Ik weet niet hoe Jeroen z´n bak eruit ziet , maar ik voer mijn c orientalis ook wel eens krekels mt 2 , het landgedeelte in mijn bak is maar 10 % v/h oppervlak , maar daar zitten die krekels dus op en ik denk dat fruitvliegjes hetzelfde doen . En als de salamanders beweging zien komen ze echt wel uit het water.   grt Patrick   
C orientalis

A34

Citaat van: naeff002 op februari 28, 2011, 09:42:06 PM
hoe kan je fruitvliegen voeren aan dieren in het water
Dat kan ik je zo laten zien Kevin.. even een uurtje geduld. ;)

A34

Feeding Fruitflies To T.Marmoratus
(Helaas is het flimpje niet in haar aller beste kwaliteit. Ik had de resolutie niet goed aangepast..)

Kenny

Is dat een dobrogicus die daar links aan het happen is?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

A34

Citaat van: Kenny op maart 01, 2011, 08:10:03 AM
Is dat een dobrogicus die daar links aan het happen is?

Nee Kenny , Naar mijn weten is dit gewoon een marmer. Je eigen nakweek wel te verstaan. ;D  Ik vond de kam constructie ook al heel apart!!

Kenny

Citaat van: Jeroen op maart 01, 2011, 11:18:57 AM
Citaat van: Kenny op maart 01, 2011, 08:10:03 AM
Is dat een dobrogicus die daar links aan het happen is?

Nee Kenny , Naar mijn weten is dit gewoon een marmer. Je eigen nakweek wel te verstaan. ;D  Ik vond de kam constructie ook al heel apart!!

Zo, die's donker geworden!!! en heeft een gekartelde kam of wat zie ik? Heel maf.  Zo was ie -> http://www.flickr.com/photos/kennydb/4348706831/#in/set-72157623968487971/
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

A34

Jup het mannetje is mooi donker gekleurd.. iets minder dan het vrouwtje. De kam is niet gekarteld maar het zijn 2 kammen geworden.. en dan nog de kam op de staart. Prachtig ventje is het geworden. Ik zal staks nog eens een foto van het diertje proberen te maken.

naeff002

Ga ook eens kijken of ze bij mij ook fruitvliegjes zullen eten als ik het op het oppervlak gooi.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

A34

.

A34

#13
.. Heel waarscheinlijk ook de vader van ..

joost.v.wijk

Toch een mooie (en apart) dier.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis