Eerste eitjes van .......... Laotriton laoensis

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef Janssens

de plant die jullie bedoelen is cryptocorine aponogetifolia.

naeff002

Citaat van: Jef Janssens op februari 10, 2011, 04:19:42 PM
de plant die jullie bedoelen is cryptocorine aponogetifolia.

dat is inderdaad de plant die ik wil hebben voor in mijn aquarium.

Javavaren doen het dus wel goed in je aquarium, Rob. Doen ze dat ook in de winter als het water rond de 16 graden bij ze is.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

robkeulers


Harry

Gefeliciteerd Rob
Das een mooi succes nu ook in Nederland.
Ik dacht, dat het een  jaar of 5 zou duren voordat laoensis gaat afzetten. Zijn de eieren uit die  nakweek laoensis? en zo ja hoe oud zijn je dieren dan nu?
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

naeff002

Ik heb ook maar Javavaren gekocht en bij de laoensis gezet.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

robkeulers

Een eitjes-update komt binnenkort. Voor nu, een Laotriton laoensis die eitjes aan het leggen is.



Kenny

Nice, zo'n usb microscoop-camera op zo'n ei zou ook wel leuk zijn...jij als hoogtechnologische snuiter! Dat je daar nog niet aan gedacht hebt  ;) ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

robkeulers

Citaat van: Kenny op februari 16, 2011, 08:38:38 AM
Nice, zo'n usb microscoop-camera op zo'n ei zou ook wel leuk zijn...jij als hoogtechnologische snuiter! Dat je daar nog niet aan gedacht hebt  ;) ;D

Het ergste is dat ik een cheap usb-microscoopje heb, maar nog nooit bij de salamanders gebruikt. Vanavond ga ik aan de slag!

robkeulers

Maar goed, Het zijn inderdaad nakweekdieren van de 1e of 2e lichting vanuit Duitsland. Ik weet niet meer exact hoe oud ze zijn. Ik meen dat ze vier jaar oud zijn. De man komt van een andere hobbyist, maar ook hij had nakweekdieren van Bachausen. Waarschijnlijk zijn alle dieren dus even oud.

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Ziet er geweldig uit. Nogmaals van harte!  :)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis


Patrick dk

Hey Rob,

Ik had je nog niet gefeliciteerd , maar bij deze dan maar !! Die foto´s van die eitjes met larf zijn echt gaaf !!   grt Patrick
C orientalis

Monique

Mooi die larfjes. En gave foto's van die eitjes, heb je die met het usb microscoopje gemaakt?
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Kenny

Citaat van: Monique op februari 20, 2011, 10:11:46 PM
Mooi die larfjes. En gave foto's van die eitjes, heb je die met het usb microscoopje gemaakt?

Nee, die heb ik daarnet geschoten met m'n toestel ;)
Z'n dames zijn trouwens nog steeds aan de leg. Gaat goed daar  ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.