Het kweekseizoen is bij ons leuk en veelbelovend begonnen!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

David en Sofie

Vorige week heb ik met veel voldoening mogen vaststellen dat mijn Lisotriton helveticus de waterplanten aan het volproppen waren met eieren ....
en dit weekend heeft Triturus dobrogicus de trend gevolgd  :)
Nu hopen dat mijn Triturus carnifex en marmoratus er ook aan beginnen. De mannen van deze laatste twee zien er alleszinds goed uit en de vrouwtjes zijn ongelooflijk dik.
Na het slecht kweekseizoen bij ons in 2010 (slechts 5 dobrogicus-juvenielen), zit de motivatie er opnieuw goed in ...  ;D
Verbazend is dat dobrogicus er 2 à 3 maanden eerder aan begonnen is dan vorig jaar en ze zitten nochtans op dezelfde plek in mijn kelder waar de temperaturen toch redelijk constant zijn. En ik die vorig jaar dacht dat mijn kelder niet de ideale plaats was ... zo zie je maar  :)

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

David en Sofie

@ Kenny : ik kan geen scherpe beelden nemen van de eitjes, maar heb wel redelijke foto's van de helveticus.

Btw: de eitjes van helveticus zijn bevrucht  :)

Het mannetje met zijn mooie achterpootjes


Nog twee fotootjes van vrouwtjes (merkwaardig is er verschil in tekening op de rug)





Hugo

Mooie Helvetjes David!
Die eerste dame lijkt haast een Montandoni rug tekening te hebben.
Niet dat ik daarvan een echte kenner ben, maar dat was gewoon het eerste waar dat dier me aan deed denken, mooi! :)


Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

StijnH

Het bruine goud van de salamanderwereld  :P Die mannetjes zijn echt heel erg mooi. Succes met de opkweek!
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

DannyS

Ik vind de vrouwtjes ook niet lelijk, moet ik zeggen.

Ik wou dat ik ook mee kon doen met mooie foto's... maar niets heeft er op het moment echt zin in geloof ik.

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

David en Sofie

Ja Kenny, mijn foto's zijn maar waardeloos ten opzichte van die van u hoor!
En als je dan eens foto's wilt nemen en je neemt je fototoestel bij de hand, gebeurt er helemaal niets in de bak. Eens uw fototoestel opgeborgen in de kast, zijn er fotowaardige taferelen die er zich in de bakken afspelen.
Het is alsof je dieren het je niet gunnen om mooie pics te schieten van hun.

André

Misschien zit Kenny wel 24/7 voor zijn bakken met zijn fotocamera in zijn handen?
En als je een goede camera hebt moet je 'm ook goed gebruiken ;)

Pamela

Hoi David en Sofie
Veel succes met de opkweek van al jullie larven en veel plezier ermee.
groet
Pam