Technische aspecten bij het maken van salamanderfoto's.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robkeulers

Naar aanleiding van vragen in andere topics is dit topic geopend.

Tips, opmerkingen of vragen ten aanzien van het technische aspect van het maken van foto's, laat ze hier achter!

Kenny

Citaat van: Derk op februari 03, 2011, 11:39:01 AM
Jeez Kenny, wat een plaatjes. Die detailopname van de kop is het water van in de mond te krijgen.

Wat is het geheim van mooie macro-fotos? Ligt het echt allemaal aan "dure lenzen en luxe apparaten" ?  Of heb je tips om het met eenvoudigere toestellen ook te kunnen?

De grote fout die de meesten maken is te schieten op automatisch...(op zich niets mis mee als je wat sfeerbeeldjes wil maken) maar alles zelf instellen is de boodschap (sluitertijd, diafragma en iso) verder is het vooral wat oefenen (deprimerend soms) en lezen. bv: http://www.mw-macro.blogspot.com/
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Monique

Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

A34

Ik ga zo naar de mediamarkt eens een kijkje nemen wat ze allemaal te bieden hebben. Zijn er dingen waar ik op moet letten? of eventueele aanraders?

DaanenLuukEgberts

Je objectief kost veel meer als er IS (image stabilizer) of USM (geruisloze scherpstelling) opzit. Heeft hier iemand ervaring mee, is het echt veel fijner maak je er veel mooier foto's mee? ???

Coen Deurloo

Ik heb een Nikon D5000 met een VR Lens (Vibration Reduction) dit helpt zeker wel, tot op bepaalde hoogte natuurlijk. Ik vond het de kleine meerprijs wel waard in ieder geval.

DaanenLuukEgberts

Citaat van: Coen Deurloo op april 14, 2011, 08:45:19 AM
de kleine meerprijs
Met die kleine meerprijs zit je toch bij Canon al gauw 100 of 200 euro duurder ;D dat is toch nog best wel veel.

Kenny

Als je focus op je dier ligt maakt het niet uit hoe dicht je op het glas zit, je moet enkel goed kijken dat er geen reflecties opduiken. Hangt natuurlijk weer van je lens af hoe dicht je erop kan komen om heel het diertje op de plaat te krijgen.

M'n glazen bakje reinig ik met azijn en daarna met water. De verontreiniging van het water hangt natuurlijk af van hoe zuiver de sloot is. Je kan dan natuurlijk je bakje klaarmaken en laten bezinken alvorens je het beestje er in zet. En vooral...VEEL geduld hebben want die dieren poseren niet meteen hoe je het wil  ;D

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.