Neurergus strauchii barani

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van nk 2010 N. strauchii barani. Ik weet dat er nog leden op het forum wat beestjes kregen of verwachtten.

Ik hou ze in een klein boxje op houtsnippers (à la reptibark) met magnolia bladeren en schors om onder te schuilen. Ik hou ze tussen 15 en 19 graden. Om de 3 dagen besprenkel ik het bakje.

Tot zover doen ze het goed, eten goed, zien er gezond uit. Ze zijn allen tussen de 5.5 en 6cm
Wie houdt ze nog en hoe?  ;)

Bij deze een fototje:
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

robkeulers

Ik hou ze aquatiel, aangezien ze zelf continue het water kiezen...

Patrick dk

Ik heb ze niet  ;D Maar vind ze wel heel erg mooi !!
C orientalis

Markus

Ik ben in een doos met vochtige mos en droog schors. De volwassen ik ben aquatile.

Markus

DannyS

Katharina heeft mij in een mail verteld dat ze liever de winter afwacht met de larven, zodat ze lekker sterk zijn als ze mijn kant op komen. Daar wacht ik braaf op.

naeff002

Dat heeft ze ook tegen mij gezegt, liever te wachten tot maart. Mooie diertjes, heb je misschien een foto van de volledige bak, om ideeën op te doen voor als ze er zijn.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Kenny

Bakje is heel basic hoor, morgen zal ik fotootje schieten als ik van 't werk kom.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

naeff002

zo heb ik het ook graag als ze nog zo klein zijn.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Sergé Bogaerts

De opkweek van mijn Neurergus strauchii strauchii en N. crocatus is ook basic. Kleine groepjes dieren (tot 5) zitten op vochtig keukenrol met een pluk mos en een stuk "gatensteen" waar ze in kunnen wegkruipen. Elke week wordt de tissue vervangen, de steen schoongemaakt en het mos eventueel vervangen.
Temperaturen nu tussen 10 en 15 graden en ze worden gevoerd met krekels, buffolowormen, bonenkevers etc. Alles zelf verrijkt door de krekels en buffalowormen al een week op droge kattenbrokken te houden en al het voedsel wordt bekalkt.

Monique

Wat een mooie diertjes. Die wil ik toch ook erg graag opkweken.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Kenny

Bij deze: De simpele, handige setup.



De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

StijnH

Mooi beestje, heb je iets langs de randen gamaakt (dat witte) of hoort dat bij de curver?
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Kenny

Citaat van: Stijn Huisman op december 14, 2010, 05:34:39 PM
Mooi beestje, heb je iets langs de randen gamaakt (dat witte) of hoort dat bij de curver?

Jep, dat is langs een zijde klevende strip om het kiertje te dichten. Beter voorkomen dan genezen he  ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

StijnH

Citaat van: Kenny op december 14, 2010, 05:36:58 PM
Citaat van: Stijn Huisman op december 14, 2010, 05:34:39 PM
Mooi beestje, heb je iets langs de randen gamaakt (dat witte) of hoort dat bij de curver?

Jep, dat is langs een zijde klevende strip om het kiertje te dichten. Beter voorkomen dan genezen he  ;D

Slim  ;)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

joost.v.wijk

#14
Is iderdaad handig. Op die manier (zonder strip uiteraard) ben ik dikke volwassen vuurbuikpadden kwijtgeraakt.
Moet deze soort koel gehouden worden?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis