Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Aquatic newt food

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

naeff002

ik vind dit sowieso een raar product omdat het best wel 3 uit één lopende dier groepen zijn
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

MartinS

#16
" Geschikt voor alle Waterschildpadden, Watersalamanders, Kikkers en Krabben. "

Dat gaat toch helemaal niet! Dergelijke omschrijvingen neem ik niet serieus, dito het product.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

A34

#17
Ik zie een krap al naar boven zwemmen om wat te peuzelen. Stel je bent onwetend en je voert ze alleen deze   . . . . (puntje puntje)  Voor je het weet zit je met een dode salamander of wat dan ook. Je zou bijna gaan denken aan een soort van oplichting.

Steven DC

Ik voer nu al geruime tijd dit voer aan m'n kamsalamanders. Ik kan er alleen maar goed over spreken. De dieren eten het zeer graag en zijn gezond. Jongen groeien goed en alle dieren zien er fantastisch uit! Ik voer ze hoofdzakelijk aquatic newtfood en reptomin turtlesticks, af en toe wat diepvriesblokjes en zeer sporadisch levende rode mug. Ik vermijd regenwormen zodat ik het effect van de korrels en sticks goed kan zien.
Wel moet ik er wéér bijvertellen dat ik garnalen heb om de miniscule restjes op te ruimen om de waterkwaliteit goed te houden!

De taricha's waren ook verzot op dit voer. De italicus daarentegen reageert er niet op en laat het gewoon links liggen.
Ik zal weer updaten in het kweekseizoen.

Steven DC

Sinds kort eten de italicus ook van het voer. Ik heb een hoopje larven die vanwege een gebrek aan klein levend voer nog steeds larven zijn. De larven groeiden dus zeer traag. Nu deze ook van de korrels eten krijgen ze een enorme groeispurt!

Ik merk dat er toch enige afkeer bestaat bij sommigen ivm het voeren van kunstvoer aan salamanders. Het maakt me dus nieuwsgierig naar de mening van de mensen die er nog niet op gereageerd hebben. Ik ga er dan ook een nieuw topic over openen...

Niels D

Ze hebben het nu bij de "baitshop". Ik ga het proberen!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Monique

Ja klopt ga ik ook doen! Als ze het niet lusten dan vreet de schildpad het wel op of de axo 's
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

ANDRÉ-ARTHUR

ik heb het in de catologus van Zoo Zajac gezien en aangezien ik toch een paar spulletjes ga bestellen van de week doe ik gelijk een potje erbij..En ik heb me ook laten vertellen dat ze bij Hornbach producten van ZooMed.
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

ANDRÉ-ARTHUR

#23
Ik was onlangs in een dierenwinkel in Breda en toen zag ik een potje van Tetra genaamd ReptoFrog..Na een interne dialoog heb ik besloten om het te kopen en uit te proberen..ik moet zeggen dat al mijn Triturussoorten er gretig van eten(ze moesten wel even wennen),mijn P.waltl die aten ze gelijk al(en dat verbaasde me niks) en mijn C.chenggongensis die eten ze ook graag nadat ik de korrels samen met wat rode muggelarf in hun bak had gegooid..Maar mijn N.crocatus moeten echt helemaal niks van de korrels hebben..Al met al ben ik best tevreden over de korrels..Ik heb de korrels van Zoomed bij een lokale aquariumspeciaalzaak besteld ,dan kan ik die korrels ook uit proberen..Die korrels van Tetra waren wel prijzig 5,50 euro voor een potje van 36g/100ml(formaat van een potje visvoer)..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Niels D

Ik ben nu wel heel nieuwsgierig welke dierenwinkel het was, daar Breda tot mijn territorium behoort.  ;)

Hier eten de waltl larven het, zolang je er wat levend voer doorheen gooit.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

ANDRÉ-ARTHUR

#25
@Niels: De dierenwinkel waaar ik ben geweest is in winkelcentrum de Greef tegenover de brandweer bij de Tramsingel..
Bij mij aten de larven het ook zonder levend voer..Maar ik gaf ze ook geen keuze ;)..Maar ze groeiden even hard als de andere larven die ik opkweekte met tubifex en rode muggelarf..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Niels D

Dat is "De Lunette" inderdaad. Daar halen we weleens voer. Die hebben weleens waltl nakweek in de verkoop. Daar hadden ze ook de M. klappenbachi.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

sannie

ik heb vandaag ook de aquatic newt food besteld en ga kijken of het geaccepteerd word! zal niet al te lastig worden bij de axolotls aangezien ze ook de steurkorrels eten op de golden na dan weer....
ook gelijk een lading wormen besteld om de winter door te komen want de kweek gaat niet zo hard als ik dacht :P

petro pees

#28
Buiten het komische van onderstaande(was toch gewoon een vaststelling Rob? ;D) nog even dit: ik heb af en toe dat ik mijn slakken wat bijvoer met visvoervlokken,als die beginnen te zinken pakken en eten de T.shanjinglarven het!
Petro
:D
Citaat van: Rob Keulers op december 13, 2010, 03:42:40 PM
Mooi Steven, Laat ons horen of, en hoe het werkte!



**Offtopic, prachtig dat Kontich en aarschot bij elkaar in de buurt liggen. What's in a name haha**
Tylototriton Shanjing

DannyS

Ik heb het vandaag ook besteld, aangezien ik door m'n wormen heen was. Meteen als experiment er bij gedaan. Komende week gaan m'n dieren uit de koeling, kan ik ze meteen voeren hiermee. Kijken of ze het willen.