Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Aquatic newt food

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

naeff002

Zouden ze dit werkelijk eten, heeft iemand dit een keer geprobeert. Lijkt mij dat ze dit niet goed zouden eten omdat het gewoon niet beweegt. Zal vast wel alles in zitten wat ze nodig hebben

http://www.zoomed.eu/Nederlands/Food/Aquatic%20Newt%20Food.htm
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

robkeulers

Enkele soorten kun je laten wennen aan dood voer.

Dit kun je doen door het dode en levende voer door elkaar gemengd te geven. ze gaan de geur herkennen. Op den duur vreten ze dan ook puur het dood voer. Dit werkt o.a. bij axo's en enkele cynops-soorten. Over andere soorten kan ik niks zinnigs zeggen, ik heb het simpelweg nooit geprobeerd.

Steven DC

En duur is het ook niet... €2.90 in een dierenwinkel in Kontich. Ik wil dit binnenkort wel eens uitproberen.

robkeulers

Mooi Steven, Laat ons horen of, en hoe het werkte!



**Offtopic, prachtig dat Kontich en aarschot bij elkaar in de buurt liggen. What's in a name haha**

DannyS

Ben ook wel benieuwd of dat gaat lukken.
Al mijn sala's die in het water zitten eten bevroren muggenlarven, maar of ze ook dit soort digen eten, geen idee.

Jef Janssens

Ik heb al een tijdje een "experimentje" lopen ,ik geef namelijk mijn verrucosus 2maal per week axolotlkorrel
en dit gaat vrij goed,ik geef ze natuurlijk ook nog wormen en etc.
het is wel een smaak die je ze moet aanleren.

alphamale

Citaat van: Rob Keulers op december 13, 2010, 03:42:40 PM




**Offtopic, prachtig dat Kontich en aarschot bij elkaar in de buurt liggen. What's in a name haha**

Haha! Heerlijk detail Rob.

Kenny

Citaat van: Rob Keulers op december 13, 2010, 03:42:40 PM
Mooi Steven, Laat ons horen of, en hoe het werkte!



**Offtopic, prachtig dat Kontich en aarschot bij elkaar in de buurt liggen. What's in a name haha**

Hoort niet voor niets tot de Rectale driehoek van Belgïe (Kontich-Reet-en Aarschot)  :)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

Mijn hemel. Ik dacht dat de Nederlanders al creatief waren met hun plaatsnamen Waspik en Lopik...

Ik hou het overigens zoveel mogelijk bij levend voer. Bevalt mij erg goed.

Monique

CiteerIk heb al een tijdje een "experimentje" lopen ,ik geef namelijk mijn verrucosus 2maal per week axolotlkorrel
en dit gaat vrij goed,ik geef ze natuurlijk ook nog wormen en etc.
het is wel een smaak die je ze moet aanleren.
Enkelen van mijn paramestriton hongkongensis eten zo af en toe ook een steurkorreltje. Niet te veel want ze worden er wel vet van. Ik gaf het al als voer aan de axo's.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

A34

#10
Citaat van: Monique op december 22, 2010, 07:42:57 PM
CiteerIk heb al een tijdje een "experimentje" lopen ,ik geef namelijk mijn verrucosus 2maal per week axolotlkorrel
en dit gaat vrij goed,ik geef ze natuurlijk ook nog wormen en etc.
het is wel een smaak die je ze moet aanleren.
Enkelen van mijn paramestriton hongkongensis eten zo af en toe ook een steurkorreltje. Niet te veel want ze worden er wel vet van. Ik gaf het al als voer aan de axo's.

Ik zag ze ook laatst staan die steurkorrels bij Hornbach. Ik heb er een paar minuten over na liggen denken :D. Maar ik heb ze toch maar niet gekocht omdat ze de zelvde grote hebben als het grind. Zit hier ook wel eens grote verschil in?

joost.v.wijk

Bij tuincentra (met vijverafdeling) zie je vaak steurkorrels (wel de premium dan) van Velda staan. Deze heeft korrels van 3 of 5 mm.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

A34

Die van 3 mm zijn die juist wat ik iets te klein vind. Ik ga van de week toch nog shoppen, dan loop ik eens gouw naar binnen voor die van 5 mm :). Bedankt voor de tip Joost !

naeff002

Ze hebben ook een andere voeding op de markt gebracht. Deze zou geschikt moeten zijn voor waterschildpadden, watersalamanders, kikkers en krabben
http://www.zoomed.eu/Nederlands/Food/ReptiSticks.htm
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

A34

#14
Ik vind drijvend voer niet al te positief. Ik denk ook niet dat veel salamanders naar boven zwemmen om te eten. voral geen droog niet levend voer. Ik vind het daarom ook geen goede zaak dat ze hier reclame voor maken. Daarbij betwijfel ik het dat kikkers hier ook van eten.