Artemia als voedsel voor axolotl larven

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kevin v dijk

ik heb nu 3 axolotl larven en ze eten veel tubifex en artemia, levend en bevroren, en ze eten gewoon goed en groeien snel. probeer voor volwassen axolotls ook eens mosselen wel uit de schelp die kan je in sommige winkels gewoon kopen. even in koud water laten ontdooien en dan er in gooien.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

joep

wanneer megaveel salamandereieren uitkomen heb je maar enkele dage tijd ze te voeren
vaak is er dan geen watervlo te vinden,artemia is dan de beste optie,voordat ze elkaar opeten,vorig jaar hield ik alleen wildkleuraxo`s over hierdoor

joep

watervlooien zijn tegenwoordig maar op enkele plekken en tijden te vangen,
misschien net als de bij last van vervuiling??
als je een vaste plek hebt,hoera!!!
artemia kweken is het alternatief,maar mij lukt dit slecht,wat is de toverformule?????
35gram zeezout per liter???25 graden,luchtpomp?? etc???
ok barst van de salamandereieren,maar door honger/canibalisme weinig opbrengst
please inform??

Salasander

Ik gebruik 45 gram zout per liter water. En ik gebruik een artemiaschaal die op een warme plek (op de lichtkap van mijn aquarium) staat.
Zien dat het water in de schaal niet te vuil wordt.

joep

thxs 4 info,artemiaschaal??geen borrelpomp??
dit zou een uitkomst zijn!!

herman Overmars

je kan met gezeefde watervlooien beginnen, dan heb je alleen kleintjes, zo hebben wij 500 larven opgekweekt, dat ze groter werden, ongeveer 3 cm en groter aten ze diepvries muggenlarven, ze reageerden op het naar beneden dwarrelen en grepen gelijk de muggenlarve, je kan beginnen met naupillie maar, het nadeel is dat je water snel verzilt en vervuilt , je moet dan na iedere maaltijd hevelen, omdat de naupillie, snel doodgaan in je bak.
Tylototriton Shanjing 4,5

Salasander

Watervlooien zijn inderdaad beter. Alleen vind je dat niet zomaar en zeker niet in grote hoeveelheden.