Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Watervlooien

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoyS

Oud topic zie ik maar toch even omhoog halen.

Ik wil z.s.m. ook een bak neer gaan zetten om de watervlooien in de kweken, nu is alleen mijn vraag. Die koffiemelk hoeveel moet ik daarvan in een bak van zeg 60 liter doen. Tevens, hier in de buurt kan ik geen enkele firma/winkel vinden die watervlooien verkoopt (regio Nijmegen / Kleve)  !!! moet toch ergens mee beginnen.

Gr

Roy van Grunsven

Deze tijd van het jaar zitten ze gewoon in de sloot. Dat is dus niet zo moeilijk.

Niels D

Zomaar een scheutje. Zelf vangen is meestal toch meer rendabel, maar dan moet je eerst een stek vinden. Vooral gaan vangen als de zon in het water staat.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

RoyS

Ja helaas is vangen bij mij in de buurt een probleem, ik woon midden in een natuurgebied dus bossen en weides zat, echter in de kleine sloten hier vindt ik ze dus helemaal niet, het water is ook glashelder.

Ik moet dus een beginnetje hebben om in de bak te doen voor de kweek.

Zouden ze voorkeur hebben voor een bepaald merk koffiemelk  ;D ;)

Niels D

Haha. Nee hoor. Kraakhelder water kan heel veel watervlooien bevatten. Probeer meerdere malen langs dezelfde locaties te gaan. Plekken waar je eerst niets ving kunnen later in het jaar volgepropt zitten met watervlooien en ander kril.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

RoyS

Ik blijf zoeken  ;)

Overigens inmiddels een bak neer gezet in de tuin met daarin de eerste watervlooien (gekochte), eens kijken hoe ze het gaan doen de komende tijd.


Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl