Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Kweekgericht soortbeheer

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

Citaat van: Danny Stammers op december 19, 2010, 11:46:53 AM
Zo uit dat lijstje te zien is er maar 1 houder van Ommatotriton?

2 O.vittatus houders
8 O.ophryticus houders
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

MartinS

Goede en overzichtelijke informatie. Geeft maar weer een aan hoe belangrijk kweekgericht soortbeheer is!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Kenny

Beste Deelnemers...check jullie mail  ;) en voor de zekerheid ook even bij het junkmail mapje piepen indien ie niet in je inbox zit.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

naeff002

Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

DannyS

Hij is ontvangen.
Mooi overzicht, top!

Ik ben even een 'stand van zaken' mailtje aan het maken.

A34

Ik heb nog niks ontvangen Kenny.. Misschien omdat ik sinds kort pas officieel lid ben..

Kenny

Citaat van: Jeroen op februari 08, 2011, 07:28:32 PM
Ik heb nog niks ontvangen Kenny.. Misschien omdat ik sinds kort pas officieel lid ben..

Of omdat je geen soorten uit de lijst Kweekgericht Soortbeheer hebt en je dus niet aangemeld hebt?  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

A34

Citaat van: Kenny op februari 08, 2011, 07:39:12 PM
Citaat van: Jeroen op februari 08, 2011, 07:28:32 PM
Ik heb nog niks ontvangen Kenny.. Misschien omdat ik sinds kort pas officieel lid ben..

Of omdat je geen soorten uit de lijst Kweekgericht Soortbeheer hebt en je dus niet aangemeld hebt?  ;)

Of dat zou ook nog eens kunnen... :)  Maar daar komt heel gauw verandering in !!

robkeulers

Duidelijke mail, duidelijke informatie. Goed bezig Kenny!

Zelf zou ik het ook leuk vinden om te zien of, en in welk jaar er met de dieren gekweekt is, is dat mogelijk om dat in de schema's toe te voegen?


Kenny

Citaat van: Rob Keulers op februari 08, 2011, 09:25:38 PM
Duidelijke mail, duidelijke informatie. Goed bezig Kenny!

Zelf zou ik het ook leuk vinden om te zien of, en in welk jaar er met de dieren gekweekt is, is dat mogelijk om dat in de schema's toe te voegen?

Ja, perfect.
Zodra iemand kweekt zet ik er bij wanneer en onder welke omstandigheden in hoeverre dat mogelijk is.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Citaat van: Rob Keulers op februari 08, 2011, 09:25:38 PM
Duidelijke mail, duidelijke informatie.

Heb ik een mail gemist?

edit: Nee oke ik zag net dat je aangemeld moet zijn  :)

Kenny

#56
Update.

Sommigen onder jullie zullen gemerkt hebben dat er enkele nieuwe topics (KS) op wacht staan. Het is de bedoeling dat ik (statistieken) en jullie (ervaringen) daar gegeven in neerzetten betreffende de soort/ondersoort. Zoals jullie merken zijn Neurergus strauchii barani en Neurergus crocatus nieuwe toevoegingen in het KS, dit omdat er toch redelijk wat houders zijn bijgekomen met jonge nakweek van deze toch wel unieke diertjes.

Binnenkort voeg ik de statistieken toe van alle soorten en kunnen we alvast uitkijken naar het voorjaar. Ik heb door een virus (lees...laptop naar de haaien) heel wat gegevens verloren maar heb ze via m'n mailarchief en uitfiltering van m'n harde schijf grotendeels kunnen terughalen.

Mensen die mee op een bepaalde lijst willen maar dat niet publiek wensen te doen kunnen mij nog steeds via pb contacteren en hun gegevens meedelen.

Tot gauw.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

Beste salamanderliefhebbers,

De Salamandervereniging heeft in het kader van het behoud van enige aanrekkelijke, gewaardeerde maar niet sterk vertegenwoordigde soorten binnen de vereniging "kweekgericht soortbeheer" in het leven geroepen.

Kort gezegd houdt dit in dat, vanuit de vereniging, deze soorten en de verspreiding van deze soorten, onder de liefhebbers, zo goed mogelijk in kaart gebracht en gehouden worden.

Het voordeel hiervan is:

- Ontbreekt er een man of vrouw, of vers bloed in jouw groep dieren, dan kan je via de "kweekgericht soorbeheer- gegevens" snel verder geholpen worden.

- Kennis over kweekervaringen kan verzameld worden onder houders en kweken kan wellicht succesvoller worden voor alle deelnemers aan kweekgericht soortbeheer.

- Contactgegevens van deelnemers worden door de coördinator bewaard en enkel gedeeld in onderling overleg tussen soortspecifieke houders.

Doordat forumleden en verenigingleden zoveel mogelijk deelnemen, hopen we sommige soorten lang te kunnen behouden en hun aantal  te vergroten binnen onze gelederen.
Op dit moment is er een definitieve selectie gemaakt van een aantal soorten die we in kaart gaan brengen.

Heb jij dieren van één van de onderstaande soorten? Laat het dan a.u.b. weten.
Belangrijk is, hoeveel mannen, vrouwen en  juvenielen heb je, en heb je een kwekende groep?


-Ambystoma opacum

-Lissotriton italicus

-Lissotriton boscai

-Lissotriton montandoni

-Neurergus crocatus

-Neurergus kaiseri

-Neurergus strauchii strauchii

-Neurergus strauchii barani

-Triturus pygmaeus

-Tylototriton shanjing

-Ommatotriton ophriticus

-Ommatotriton vittatus

-Laotriton (Paramesotriton) laoensis

-Salamandra algira

-Salamandra corsica


Gelieve je gegevens door te sturen naar mijn e-mail adres: Kenny@salamanders.nl



Namens de salamandervereniging, bedankt!

Kenny De Boeck
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

Citaat van: Kenny op november 27, 2011, 11:30:07 AM
Update.

Sommigen onder jullie zullen gemerkt hebben dat er enkele nieuwe topics (KS) op wacht staan. Het is de bedoeling dat ik (statistieken) en jullie (ervaringen) daar gegeven in neerzetten betreffende de soort/ondersoort. Zoals jullie merken zijn Neurergus strauchii barani en Neurergus crocatus nieuwe toevoegingen in het KS, dit omdat er toch redelijk wat houders zijn bijgekomen met jonge nakweek van deze toch wel unieke diertjes.

Binnenkort voeg ik de statistieken toe van alle soorten en kunnen we alvast uitkijken naar het voorjaar. Ik heb door een virus (lees...laptop naar de haaien) heel wat gegevens verloren maar heb ze via m'n mailarchief en uitfiltering van m'n harde schijf grotendeels kunnen terughalen.

Mensen die mee op een bepaalde lijst willen maar dat niet publiek wensen te doen kunnen mij nog steeds via pb contacteren en hun gegevens meedelen.

Tot gauw.

De topics zullen te vinden zijn in volgend Board:

http://www.salamanders.nl/forum/kweekgericht-soortbeheer/
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.