Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Kweekgericht soortbeheer

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

Even een update over dit project.

Het aantal deelnemers is voorlopig 23, niet onaardig rekening houdend met de 13 soorten die op het lijstje staan. Maar hoe meer zielen hoe meer vreugd...

In totaal zitten er 402 dieren in "de boekhouding"  ;)

Hier alvast enkele grafiekjes...





De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

#31
Mooi dat we al wat feedback krijgen. Dat er nog vele houders zich zullen aanmelden.
Ga zo door Kenny. Het ziet er naar uit dat je dit goed van de grond gaat krijgen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Joey Immers

Ziet er goed uit :D Vooral dat eerste grafiekje word ik blij van Dat ziet er veelbelovend uit! er gaat toch wel aardig wat tijd in zitten denk ik zo, Ga zo door! ;)
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Hugo

Hey Kenny,

Om deze informatie nu al zo in te kunnen zien, is erg leuk!
Fijn dat je het zo mooi in beeld brengt en ook hier plaats, super bezig! :D

Interessant ook!

Steven DC

Netjes Kenny! Die grafieken maken het ook zeer overzichtelijk!

StijnH

Goed plan die grafieken, ben benieuwd naar de volgende grafieken.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Kenny

#36
Ok, zo net voor het nieuwe jaar een kleine update.

Er zijn ondertussen 26 geregistreerde deelnemers voor een totaal van 476 beestjes.

27% van de leden komen uit België (zowel Vlaanderen als Wallonië)
65% uit Nederland
8% uit omliggende landen

De meest vertegenwoordigde soort is N.kaiseri met een dikke 103 stuks al zal dat cijfer binnekort stijgen...
De soort die er het slechtst voorstaat is onze kleine fijne L.italicus met slechts 1 volwassen vrouw in het bestand...hopelijk komt al de nk van dit jaar groot.

Een overzichtgrafiekje. (donkergroen = dieren, lichtgroen = houders)



Binnekort kan iedereen die deelnam een mailtje verwachten met specifieke informatie.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

naeff002

mooi overzicht. Zijn er van de italicus dan veel mannen of zitten de larven hier ook van bij.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Kenny

Enkel Adulten en juvenielen, larven neem ik niet op in m'n grafieken. Er zijn idd meer mannen dan vrouwen...en dat is nog een understatement met een enkele vrouw...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Citaat van: Kenny op december 18, 2010, 08:00:23 PM
Ok, zo net voor het nieuwe jaar een kleine update.

Er zijn ondertussen 26 geregistreerde deelnemers voor een totaal van 476 beestjes.

27% van de leden komen uit België (zowel Vlaanderen als Wallonië)
65% uit Nederland
8% uit omliggende landen

De meest vertegenwoordigde soort is N.kaiseri met een dikke 103 stuks al zal dat cijfer binnekort stijgen...
De soort die er het slechtst voorstaat is onze kleine fijne L.italicus met slechts 1 volwassen vrouw in het bestand...hopelijk komt al de nk van dit jaar groot.

Een overzichtgrafiekje. (donkergroen = dieren, lichtgroen = houders)



Binnekort kan iedereen die deelnam een mailtje verwachten met specifieke informatie.

Had geen idee dat Ommatriton vittatus ook zo weinig gehouden werd. Werd deze soort destijds niet massaal gekweekt in de vereniging??

joost.v.wijk

Citaat van: Steven De Craene op december 19, 2010, 07:37:49 AM
Had geen idee dat Ommatriton vittatus ook zo weinig gehouden werd. Werd deze soort destijds niet massaal gekweekt in de vereniging??

Ja, net als meerdere soorten (Triturus en Lissotriton). Daarom is het kweekgericht soortbeheer zo belangrijk.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

andrizay

Whoa ik schrik er wel een beetje van dat sommige soorten zo weinig worden gehouden..Ik was al van plan om een viertal Ommatriton Vittatus 2.2 te bestellen bij Salamanderland.

Steven DC

Dartfrog heeft O. ophryticus juvenielen zitten die van Nederland afkomstig zouden zijn...?

Kenny

Dat kan best kloppen, niet iederen wil meedoen aan het KS en ik kan natuurlijk niemand dwingen.
Wat ik hoor over die Ommatritons is dat ze redelijk moeilijk zijn om op te kweken. Als je 10 juvenieltjes koopt mag je blij zijn dat er de helft van overblijven. Zelf heb ik geen ervaring met deze soort dus kan enkel schrijven wat ik hoor van andere leden.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Zo uit dat lijstje te zien is er maar 1 houder van Ommatotriton?