Cynops Orientalis eitjes + larven

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

amy22

Hallo, sinds een paar weken heb ik eitjes van de Cynops Orientalis. Ik zit op ongeveer 50 gezonde eitjes, 3 (weggegooide) beschimmelde eitjes en 8 larfjes. Ik heb 5 kweekbakken, waaronder een juwel 60 en 4 bakken van 30x25. 1 van de larven is een stuk ouder dan de rest, die zit ook apart, de andere larfjes zijn uitgekomen vanaf vorige week. Er worden nog steeds bijna elke dag eitjes bijgelegd:) Ik zal zo ook wat foto's plaatsen van de larfjes, de eitjes en de kweekbak.

Groetjes Amy

amy22

En nog wat foto's van de jonge larfjes. ;D Tot mijn verbazing zie ik net dat er een eitje is uitgekomen die 1,5 week later is gelegd dan een paar van mijn eerste eitjes die nog niet zijn uitgekomen. Het is dan ook wel een héél klein larfje.

Ik had nog een vraag. Vanaf welke leeftijd/grootte kan je ze verkopen? En wat is dan een normale prijs voor de beestjes? En is iemand misschien geïnteresseerd? :P Ik kan ze natuurlijk niet allemaal zelf houden.

Groetjes Amy ;D

Steven DC

Erg leuk Amy! Er is best wel wat vraag naar nakweek van deze soort. Prijs voor de gemetamorfoseerde diertjes ligt rond de €5 per stuk.

Veel succes ermee!

robkeulers

Verkopen kun je ze altijd.
Ik zou zelf ze of nu per direct als larf verkopen aan mensen, of ze pas in de verkoop doen als ze gemetamorfoseerd zijn.

Persoonlijk gebruik ik nooit reservatielijsten. Stel je voor dat je 20 beesten besproken hebt, en er er gaat wat mis, de meeste beestjes gaan dood voor je ze afgegeven hebt.. Dan heb je nogal een probleem. Ik wacht dus tot enkele dagen voordat ik ze groot genoeg vind, en dan gaan ze bij mij pas in de verkoop.

amy22

Zelf verkoop ik ze ook pas het liefste wanneer de metamorfose heeft plaatsgevonden. Toen ik vroeg of mensen zijn geïnteresseerd wilde ik ook nog niet echt een reservatielijst maken maar ik wilde gewoon graag weten of er interesse naar deze soort is:)

Groetjes Amy

joost.v.wijk

Super! Veel succes met het opkweken van de larven. C. orientalis is weer goed vertegenwoordigd als nakweekdier.  :)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

ja, dat is top! Mag best wel eens gezegd worden..


stijnzeger

Erg leuk, ik heb er verleden jaar veel ervaring mee opgedaan en plezier aan beleefd. Ik heb de eitjes dit jaar meer dan 150 weggegeven en hoop zo dat zij er nu plezier aan beleven, als je nog info wil over specifieke zaken (klein voer is erg noodzakelijk als ze nog klein zijn), dan moet je maar een p.b.-tje sturen, succes ermee en geniet ervan.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

StijnH

Leuk hoor :) Succes met de opkweek!
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

amy22

Bedankt voor alle positieve reacties :)

amy22

Ondertussen zijn er weer 5 eitjes bij en zijn er weer 5 larfjes uit het ei gekomen :) het vrouwtje begint wel steeds minder te leggen. Alle larfjes leven nog en ze eten goed :) Ik heb geen beschimmelde eitjes meer gevonden gelukkig.

Groetjes Amy

amy22

Het viel me wel op dat de eitjes in 1 kweekbak sneller uitkomen dan de eitjes uit de andere bakken. Die eitjes uit die andere bakken waren wel eerder gelegd (1-2 weken). Ik heb alle bakken ongeveer hetzelfde ingericht en er zit hetzelfde water in. Ik heb geen idee welke omgevingsfactor anders is. Misschien vangt die ene bak nét iets meer zon ofzo, maar lijkt me sterk omdat ze allemaal bij elkaar staan. Iemand enig idee hoe dit kan? (dat deze eitjes dus 1-2 weken eerder uitkomen dan de rest)

Groetjes Amy

joost.v.wijk

Kun je foto's plaatsen van de bakken (en omgeving)?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Robert van Diest

Misschien staat de ene bak meer in de zon? Toen ik vroeger klein was kweekte ik ook altijd kikkerdril op, en de bakjes die het meest in de zon stonden kwamen het snelst uit.