Neuergus kaiseri op CITES I

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rowan Willemsen

#15
Citaat van: Sergé Bogaerts op maart 22, 2010, 10:31:18 AM
(niet iedereen is lid schijnt, dom dom  :).





inderdaad ik ben dat niet, maar heb wel 6 kaiseri's.
Ik heb de link niet geopend zij het dat ik geen woord Engels begrijp.
Dus ik probeer via dit forum mijn info op te pikken dan maar;)

Sergé Bogaerts

Roel schreef: "In het verre verleden toen de cites werd ingevoerd o.a. voor bv Salamandra's bleek dat indien je kon aantonen dat je de dieren al in het bezit had voordat de dieren op de lijst gezet werden je een ontheffing kon krijgen".
Nee Roel, dat is helaas niet waar, althans, ik heb nog nooit een ontheffing gezien van iemand. Je kon je dieren toen aanmelden, maar het ministerie heeft nooit ontheffingen afgegeven. En dus mocht je ze wel houden, maar inderdaad niet kweken.

En Rowan; ik zal je op de hoogte houden, maar eigenlijk vind ik dat je voor die 15 euro per jaar, toch wel lid mag worden als je regelmatig gebruik wilt maken van alle service die de vereniging biedt  ;)

Rowan Willemsen

Ik weet het, had ook al lang alles ingevuld voor lidmaatschap maar inleveren is er niet van gekomen helaas.
Men aanstaande 1e vrij dag ( donderdag ) maar even werk van maken.
Was eigenlijk stiekem aan het wachten op aanmeldacties van Alex;) haha

mail ontvanen trouwens!
Neem aan dat iedereen deze mail ontvangen heeft, dus heb gelijk alles erin gezet.
Het vaststellen van het geslacht durf ik niet te doen, ga ik ook donderdag achteraan.

Ik hou mezelf via dit forum voorlopig op de hoogte.

Roel

Sergé nu je het zo zegt klopt het dat ik wat zaken door elkaar heb gehaald. Ik heb nog wat navraag gedaan bij mijn oom en in die tijd is dat idd zo gegaan.
Sorry voor de verwarring welke ik mogelijk heb veroorzaakt, was niet de bedoeling.
Het is ook al een hele tijd terug geweest begin/midden jaren 70 geloof ik dat hij zijn  dieren had zitten.

robkeulers

Er hebben zich enkele ontwikkelingen voorgedaan omtrent het legaal houden van N. kaiseri. Alle leden van de vereniging die in het bezit zijn van deze soort en zich hebben gemeld bij Sergé hebben vandaag een bericht ontvangen.

Heb je kaiseri in bezit en je hebt dit nog niet doorgegeven, neem dan contact op met Sergé Bogaerts. Nu kan er een regeling getroffen worden om de dieren die je inmiddels hebt op een legale manier te houden. Als je je niet meldt heb je binnenkort illegaal dieren in bezit met de bijkomende risico's (je bent gewoon strafbaar!!).

Wil je als houder van kaiseri meer informatie, neem even contact op.

Steven DC

Citaat van: Rob Keulers op oktober 01, 2010, 10:56:47 AM
Er hebben zich enkele ontwikkelingen voorgedaan omtrent het legaal houden van N. kaiseri. Alle leden van de vereniging die in het bezit zijn van deze soort en zich hebben gemeld bij Sergé hebben vandaag een bericht ontvangen.

Heb je kaiseri in bezit en je hebt dit nog niet doorgegeven, neem dan contact op met Sergé Bogaerts. Nu kan er een regeling getroffen worden om de dieren die je inmiddels hebt op een legale manier te houden. Als je je niet meldt heb je binnenkort illegaal dieren in bezit met de bijkomende risico's (je bent gewoon strafbaar!!).

Wil je als houder van kaiseri meer informatie, neem even contact op.

Mag ik hieruit verstaan dat het voor mensen die nog geen kaiseri hebben, onmogelijk wordt om er later nog te verkrijgen? (in nederland althans)

DannyS

Wat ik heb begrepen kan je nog wel aan kaiseri komen. (in NL, in BE is het nog onduidelijk voor zover mij bekend is)
Er moet dan wel een papierwinkel worden afgewerkt om het legaal te houden, maar als je die dieren graag wil moet je dat er voor over hebben vind ik..

A34

Details to Neurergus kaiseri sale



As far as we can see there is no chance to get CITES papers in Europe for the next time.

So we will try another method.

The only way to avoid CITES is a "change of residence" of the animals. That means animals will be kept at another place by another person but stay in property of Salamanderland. There will be no sale, no trade, no give away or anything else. We will have a contract which explains all this. To avoid the suspicion of covered gift there will be an account where the new keeper deposits the sum of € 40,00 for each animal.

This change of residence will be reported to the government. Identification of individuals by photos and genetic sample.

If the new keeper looses one individual the € 40,00 will go to the first keeper. If the animal itself comes back to the owner the keeper will get his money back. Its a kind of financial security.

Bron: http://www.salamanderland.at/englisch/N.kaiseri.Details.htm

Steven DC

Citaat van: Jeroen op maart 01, 2011, 11:30:47 PM
Details to Neurergus kaiseri sale



As far as we can see there is no chance to get CITES papers in Europe for the next time.

So we will try another method.

The only way to avoid CITES is a "change of residence" of the animals. That means animals will be kept at another place by another person but stay in property of Salamanderland. There will be no sale, no trade, no give away or anything else. We will have a contract which explains all this. To avoid the suspicion of covered gift there will be an account where the new keeper deposits the sum of € 40,00 for each animal.

This change of residence will be reported to the government. Identification of individuals by photos and genetic sample.

If the new keeper looses one individual the € 40,00 will go to the first keeper. If the animal itself comes back to the owner the keeper will get his money back. Its a kind of financial security.

Bron: http://www.salamanderland.at/englisch/N.kaiseri.Details.htm

Huh... en de nakweek van die dieren zijn ook van salamanderland zeker??

naeff002

vreemde regeling

CiteerHuh... en de nakweek van die dieren zijn ook van salamanderland zeker??


Als je nakweek hebt zeg je natuurlijk gewoon niks :P
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

A34

Citaat van: naeff002 op maart 02, 2011, 01:30:30 AM
vreemde regeling

CiteerHuh... en de nakweek van die dieren zijn ook van salamanderland zeker??


Als je nakweek hebt zeg je natuurlijk gewoon niks :P

Maar dan zit je nog altijd dik in de problemen als je het spul verkoopt. Zeker als ze alles gaan nagaan.. Ik denk dat je in dit geval dan altijd de verkoper moet inlichten. Het is dan dus ook wettelijk zijn nakweek.

naeff002


Ik dacht al dat iemand dit zou zeggen. Er zijn allerlei manieren om dat te ontlopen. Bijvoorbeeld je gaat naar een hele goede vriend die eigen dieren heeft en doet alsof het zijn nakweek is en vraagt papieren aan onder zijn naam. Zomaar een idee.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

A34

Ja die heb ik ook wel eens gehoord.. en dat zou misschien dan ook wel kunnen. Maar waarom zou Guenter nou zo moeilijk doen dan? Het is toch zijn eigen nakweek?

alibombali

Het word tijd dat Serge hier iets over rapt....heeft deze rare constructie nog consequenties voor de Nederlandse houders??? ::) :P

Kenny

Citaat van: Jeroen op maart 02, 2011, 12:25:58 PM
Maar waarom zou Guenter nou zo moeilijk doen dan? Het is toch zijn eigen nakweek?

Omdat je voorlopig geen handelspapieren krijgt van CITES, enkel mooi afgestempelde registratiepapieren als je al beesten hebt. Maar dat blijft natuurlijk ook niet duren die registratietermijn en vandaar dan waarschijnlijk die regeling.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.