medebewoners?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rowi12

hey salamander liefhebbers
ik heb even een kort vraagje: kunnen er nog andere beestjes in een bak van 60 bij 30 bij 35? verder het wordt waarscheinlijk deels land en deels water. o en de hoogte is zonder het uiteindelijke grond afgerekend.

iemand een antwoord?

Kenny

Een heel kort antwoord zelfs: Nee.

Dat zijn wel vragen die al 100 x de revue zijn gepasseerd, er bestaat zelfs een heel board over met de meest uitlopende vragen en antwoorden hieromtrent. Een beetje zoekwerk sterft niemand van  ;)

http://www.salamanders.nl/forum/salamanders-mixen/
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

rowi12

ik wil ze ook niet mixen hoor  :o wil gewoon graag weten of er andere leuke besies erbij kunnen kan dit?

robkeulers

Slakken en (kleine!) garnalen geven over het algemeen weinig problemen. Je salamanders willen wel nog eens happen naar de garnaaltjes, maar over het algemeen zijn de garnaaltjes ze te snel af.

ALs je een soort koopt die zich voortplant in het aquarium, dan houdt het zich zelf in stand. Wel even goed navragen/lezen dus..

rowi12

oke dan doe ik er waarscheinlijk vuurgarnalen bij :D en appelslakken ofzoiets. is er geen besie dat niet in het water zit en er bij kan??

DannyS

Vuurgarnaaltjes zijn erg leuke dieren. Ik heb ze zitten bij mijn guppen, en het zijn echte vuilnismannen en vrouwen. Volgens mij is er niets voor op het land wat geen kwaad kan voor salamanders... behalve de voedseldieren :D

elleke

dan is het waar dat Vuurgarnaaltjes en slakken met salamanders gaat en dat de opruimers van
de bak zijn.
Maar ik heb maar 2/3 water en water staat 18 cm hoog

DannyS

met slakken is het toch wel oppassen soms. Salamanders hebben de neiging om alles wat beweegt op te willen eten en ze vergissen zich wel eens in wat ze kunnen doorslikken. Als je slakken neemt, neem dan kleintjes of hele grote.

robkeulers

Ben je bang dan dat je slakken je salamanders wat gaan doen??

elleke

ja dacht dat slakken iets aan salamanders deden.
Heb ze er willen bijzetten van die grote gele.
Maar heb het niet durven doen.
Ga nu toch wachten tot ik weet dat de salamanders in bak
gezond zijn. eerst dat probleem oplossen.

joost.v.wijk

Moeten appelslakken niet verwarmd zitten?

als afvalopruimers op land zijn pissebedden heel geschikt, en voor kleine opkweekbakjes springstaartjes.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Citaat van: elleke op januari 22, 2010, 03:58:25 PM
ja dacht dat slakken iets aan salamanders deden.
Heb ze er willen bijzetten van die grote gele.
Maar heb het niet durven doen.
Ga nu toch wachten tot ik weet dat de salamanders in bak
gezond zijn. eerst dat probleem oplossen.


Slakken doen niets aan salamanders. En wat betreft het gevaar voor inslikken, moet je ook geen schrik voor hebben. Trouwens als je grote slakken neemt, die kweken ook waardoor er verschillende formaten van slakken in de bak komen.

elleke

weet niet of appelslakken warm moeten zitten.
Moet morgen naar dierenwinkel voor hond en ga het eens vragen.
Maar wist niet dat het kon.
Weer iets geleerd.

rowi12

appelslakken kunnen volgens mij 18 graden dus dat zit volgens mij wel goed. verder bedankt dan houd ik het denk ik bij vuurtjes en slakken erbij grootte appelslakken kan ik wel aankomen heb een heeeeeele grote in mijn aquarium zitten en als die jongt worden die waarscheinlijk ook zo :D

verder bedankt voor jullie hulp

kirsipu

Ik heb bij mijn dobro's en ribbenslamanders (volwassen en juvenielen) vuurgarnalen, slakken en guppy's
zitten en dat gaat hardstikke goed. De medebewoners zijn allemaal stuk voor stuk vuilopruimers. De garnaaltjes zijn te snel voor de salamanders en ik heb ze ook nog nooit een slak zien aanvallen.
De guppy's is een andere zaak. De levenskansen voor jonge en dus onervaren guppy's zijn heel klein, die worden vrolijk opgegeten en een enkele wordt volwassen. De volwassen guppy's zijn te voorzichtig en
te snel om opgeslokt te worden en ze vallen de juvenielen en volwassen salamanders niet lastig.
Een enkele keer lukt het een volwassen dobro of ribbensalamander wel om een volwassen mannetjes guppy
uit een hinderlaag te verschalken maar dat komt dan omdat die mannetjes veel te druk bezig zijn om een
vrouwtjes guppy te versieren cq te paren. Voortplanting kan dodelijk zijn.
Als er te veel volwassen guppy's in een bak zitten vang ik ze er uit en doe ze in een andere bak.
Slakken hoef je trouwens geen moeite voor te doen, die komen vanzelf wel mee met levend voer of nieuwe
planten.

Greetz Jan