N. strauchii strauchii

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Citaat van: Kenny op februari 03, 2010, 02:51:01 PM
Ze zijn 9.5 cm cb'09

Ja m'n kaiseri's verdwijnen in het niets qua uitstraling in vergelijk met de strauchii's (bij wijze van spreken), die oranjig-gele stippen en fel oranje buiklijn laten m'n mond elke dag weer openvallen. Werkelijk bloedmooie dieren zijn het.
Deze zijn van dezelfde lichting als die van mij? (Katharina)
Ik zal ze van mij even meten, maar volgens mij zijn ze maar een cm of 6 :s
Wat voer je ze?

Kenny

Nee ze zijn niet van Katharina; ik voer rode mug, wormen en pinkymaden.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Zijn ze van begin 2009 of van eind 2009?

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Dan scheelt het in ieder geval zo'n half jaar kwa groei.. daar ben ik blij mee. :)
Ik was al bang dat ze een groei achterstand hadden..

robkeulers

Ik ken beide kwekers, en volgens mijn telling zit er een maand of 2-3 tussen jullie dieren. Maar goed, het is verder geen probleem hoor. Je ziet vaker dat dieren van dezelfde leeftijd een aardig lengteverschil hebben, dat heeft alles te maken met de omstandigheden waarin ze gekweekt werden.

Niks om je druk om te maken, al is een groter dier over het algemeen wat sterker.

DannyS

Kenny, heb jij ze aquatiel opgekweekt? Die van mij zitten op het land, namelijk.

robkeulers

Citaat van: Rob Keulers op februari 04, 2010, 08:00:06 AM
Niks om je druk om te maken, al is een groter dier over het algemeen wat sterker.

Beetje flauw van mezelf, het gaat met name om morphjes en dat zijn dit al een tijd niet meer.






De dieren zijn idd aquatiel opgekweekt, hebben daarna enkele weken op het land vertoefd en zitten nu weer aquatiel.

DannyS

Dan ga ik de bak opnieuw inrichten, kijken wat ze prefereren.

Rowan Willemsen

Nogmaals melden dat ik absoluut geen goede internet/ pc gebruiker ben wat foto's etc. Betreft...
Heb ik het toch wel voor elkaar gekregen mijn foto's bij Kenny te bezorgen via de mail, hulde aan mezelf haha.

Nu begreep en vernam ik reeds ook dat het fotoalbum tijdelijk van de site is, want met de reden om ze daar te plaatsen had ik ze naar Kenny gestuurd.

Ze zullen dus dan toch echt zeer binnenkort te zien moeten kunnen zijn!


Kenny

Hey Danny
Hoe gaat het verder met je Neurergus ss & k? Heb je ervoor gekozen ze aquatiel op te kweken?

Ondertussen groeien m'n kaiseri's gestaag door (11cm) en zit er voor zover ik kan zien al zeker 1 man tussen. De strauchii's schommelen tussen 10 en 10.5 cm.











De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Het gaat prima met mijn neurergus! De kaiseri kweek ik aquatiel op, maar de s.s zitten nog op het land.. ik had begrepen dat ze het niet prettig vinden om als het warm is in het water te zitten... of is het een kwestie van in de gaten houden en vaak koud water toevoegen?

Kenny

Ja klopt, die hebben het idd liever koeler. M'n strauchiibak schommelt van 16c° snachts naar 20-22c° overdag maar ik heb dan ook een gigantisch venster snachts openstaan en om 6 uur smorgens gaan de vensters inclusief rolluiken dicht.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

Ik ben ondertussen al zeker dat ik een man heb...



De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

naeff002

weet je ook al zeker of je vrouwen hebt ;)

blijft mooi zwart met gele stippen
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus