N. strauchii strauchii

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rowan Willemsen

Yes yes, heb er ook 4 sinds vandaag.
Zou ze eerder deze week ophalen maar werd ziek.
Marielle had ze voor me meegenomen uit Hamm ( nogmaals bedankt )
ze zien er goed uit, forse juveniele die eigenlijk pas zijn gemorpht.

Die van Danny zijn de wat eerder gemorphte larven, van mij de allerlaatste.
Ook ik ben ze al meteen kwijt in de bak, vandaar nog geen foto's.

Ze zitten in een bak bij de kaiseri's die ik heb gesplits door er een glasplaat tussen te hebbende gekit.
Tijdje terug al gevraagd of het inschikken van de helft van de ruimte voor de kaiseri's niet erg was, maar was een bak van 1,20 mrt lang, dus nu zitten ze naast elkaar in een gesplitste bak van 60x40.

In principe zelfde opzet als de kaiseri's, alleen een klein beetje mos toegevoegd dat ik erbij kreeg.

Ben er erg blij mee, foto's volgen nog!

stijnzeger

#16
Ja, ik heb de laatste 2 binnen gekregen, 1 is erg klein maar beiden zijn mooi. Als de kweekster volgend jaar weer kweekt koop ik er nog 3 bij.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Rowan Willemsen

Zo te zien en horen goed gelukt dus?!
Ik heb foto's gemaakt maar krijg ze hier niet op de site...
Bij mij is de grootste strauchii al bijnà net zo groot als de nu 2 jaar oudere kaiseri's.
Ik heb dat op de foto staan, maar ben echt nul qua pc etc. Ooit wel eerder foto"'s gepost maar dat heb ik laten doen.
Ook met uitleg die ik heb gelezen vanaf het forum lukt het niet.

Maar goed te horen dat ze goed zijn overgekomen, bij Danny was het ook via de speciale post gekomen als ik het goed heb.

DannyS

Inderdaad, ik heb ze via de kleintierverzand laten komen. Prijzig, maar je hebt ze snel, dus minder stress voor de dieren.

naeff002

ik wil wel foto's zien inderdaad. Zwart met gele stippen zijn mijn favorieten kleuren
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Rowan Willemsen

Moet dit weekend weer veel werken, maar kan vragen mijn vriendin er eens naar te laten kijken.
Ik vind het al heel wat dat ik via mijn iPhone altijd berichten post.
Dat had ik ook al niet verwacht van mezelf.

Ik heb ze wel weten te verkleinen via zon programma dus ben al op weg.

Marielle

Rowan,

Hoe gaat het nu met je strauchii? Plaats eens een paar foto's ;) ben wel benieuwd!

DannyS

Ik heb geloof ik een eet-filmpje gemaakt.. ik zal hem eens opzoeken en posten :D
Ze zijn nog zéér verlegen. Ze verschuilen zich vrij snel als ik ze wil bekijken.

Kenny

Zo, zal ik de spits dan afbijten  ;D kwestie van het topic wat kleur te geven. Wie volgt?



De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

naeff002

zou graag volgen, maar helaas heb ik ze (nog) niet. Schitterende diertjes.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Monique

Oh, die vind ik leuk!!! Mooi met die polkadotjes ;D (plaatst deze op de lijst bij de kaiseriis)
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

naeff002

ik vind zelf de strauchii's mooier dan de kaiserii, maar dat komt eigenlijk omdat ik gewoon van zwarte dieren met gele stippen hou.
Ik heb nu Clemmys guttata (schildpad) en Baryancistrus sp. "golden nugget" (algeneter) die zwart zijn met gele stippen.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

DannyS

Ik vind ze ook mooier dan kaiseri. Het kleurpatroon doet het er om.

Kenny, hoe groot zijn ze bij jou? Ze ogen namelijk nogal groot vergeleken bij die van mij.

Kenny

Ze zijn 9.5 cm cb'09

Ja m'n kaiseri's verdwijnen in het niets qua uitstraling in vergelijk met de strauchii's (bij wijze van spreken), die oranjig-gele stippen en fel oranje buiklijn laten m'n mond elke dag weer openvallen. Werkelijk bloedmooie dieren zijn het.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

robkeulers

Ik krijg ook straaltjes kwijl in mijn mondhoeken als ik dit zie, mooie foto's weer kenny! Ze zijn goed terecht gekomen...

Ik wil alle medekwijlers ( ;) :D ;D ) wel waarschuwen. Dit is geen beginnerssoort, in het verleden vielen ze op verschillende plekken in de vereniging 'spontaan' dood neer. Ook kunnen ze slecht tegen hoge (20graden en meer) temperaturen.

Momenteel wordt er alleen in de USA met regelmaat mee gekweekt door maar 1 persoon. Van tijd tot tijd vind er een losse kweek plaats, afgelopen jaar was dat dus in Duitsland. Ze zijn dus niet makkelijk te verkrijgen, en net zo min makkelijk te houden.

Maarre, mooi zijn ze wel!