N. strauchii strauchii

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Jaja, hier zijn ze dan. Eindelijk foto's kunnen maken van de beesten. Ze waren vorige week donderdag al binnen, maar ik heb ze wat rust gegeven en de bak aan zitten passen. Het zijn er 6.









En de bak waar ze inzitten:



Als er aan- of opmerkingen over de bak zijn dan hoor ik het graag.


Uiteraard staan de fullsize foto's op mijn Flickr

Coen Deurloo

Ziet er goed uit Danny, waar heb je de dieren vandaan als ik vragen mag?

DannyS

Ik heb ze bij Katharina Heuberger vandaan.

Jari B

Erg mooie dieren Danny :)
Deze soort staat ook nog op mijn lijstje :)

Hugo

Danny,

Wat een mooie dieren!
Ze zijn vrij stevig voor juvenile salamanders in het algemeen, begreep al eerder van Rob dat dat normaal is voor dit soort. Het worden ook flinke dieren!

Mooi foto's, veel succes met de opkweek!
En post, als je wil, af en toe eens een update foto's van deze mooie dieren! :)

StijnH

prachtige beestjes zijn het!!  :) mooie kleuren combinatie! viel me ook al op dat ze vrij stevig zijn, dan worden het vast gezonde beestjes  ;) en affentoe een update is altijd welkom. veel succes en plezier met ze.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

naeff002

Prachtige dieren. Staan voor in de toekomst ook op mijn lijstje. Zwart met gele stippen vind ik erg mooi. Heb zelf Clemmys guttata, maar dit zijn schildpadjes.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

robkeulers

Ze zien er gezond uit Danny.

Strachii heeft sterk de neiging om zich in de kleinste spleetjes te wurmen. ALs je een stuk hout legt met bijvoorbeeld 3 cm speling tussen de onderkant en de grond zullen ze er niet snel onder kruipen. Ze zitten dus graag 'klem'. Ik heb veel kurk met een heel platte onderkant in de bak gestapeld, die gebruiken ze graag.

Ook een bekende gatensteen met kleine gaten wordt erg gewaardeerd. Succes met ze.

DannyS

Dat stuk hout links op de foto ligt vrij plat op de grond.. er zit wel een bol stuk in.

robkeulers

gewoon kwestie van uitproberen of ze er gebruik van maken. mijn ervaring is in elk geval dat de ruimte niet smal genoeg kan zijn.

joost.v.wijk

Ben je niet bang dat ze een keer echt klem zitten?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Nee joh, dat ben je bij andere salamanders toch ook niet?   Het is gewoon een soort die in het wild veel in kieren en spleten zit.

wat natuurlijk wel van belang is, is dat je evt. gestapelde materialen goed vast zet. Niet dat je dier klem komt te zitten als je een keer beweegt met de bak, of met de inhoud. Dat geldt natuurlijk voro alle soorten trouwens ;)

joost.v.wijk

bedoel ook meer dat je te krappe spleten en kieren maakt. Maar ik ben dan ook onbekend met deze soort


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Heb jij alleen maar vierkante gaatjes waar je salamanders in kunnen kruipen? dat regelen ze zich zelf natuurlijk! elke bak heeft kieren waar een dier in klem kan komen.

joost.v.wijk

kleine kieren probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, zodat ik in ieder geval wel het overzicht kan bewaren. Natuurlijk heb ik wel verstopplekken, en veel planten, waar ze tussen kunnen kruipen


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis