Wat houden jullie nog allemaal?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dimitri J

Mensen,

Wat houden jullie nog buiten jullie salamanders. Mijn grote passie zijn gifkikkertjes, waarnaast ik ook nog een betta splendens houdt (hij heet Bill  :D )

Vroeger heb ik ook meerdere vissoorten gehad, maar die heb ik allemaal verkocht.

Verder heb ik ook anolis carolinensis gehad (meerdere koppeltjes gehad) waarvan ik ook één keertje eitjes heb gehad. Bombina orientalis heb'k ook een tijdje gehad, maar die heb'k aan een vriend gegeven, aangezien hij een groepje had en ik er maar 2 had.

Zoals al bekend heb'k ook cynops orientalis gehad. Deze had ik in een aquarium. Ik heb dit soortje zo'n 5 maanden gehad, waarna ze zienderogen achteruit gingen. Op 1 maand tijd waren ze allemaal overleden.

Verder heb'k nu nog een koppel epipedobates tricolor en een koppeltje ranitomeya ventrimaculata "borja ridge".

Ik ben me nu aan het inlezen in de salamanderhobby en wat aan het rondvragen qua prijzen enzo. Bedoeling is tegen het einde van het jaar er één of meerdere salamandersoortjes bij te nemen.


Nu jullie!


grtz
dimitri J

Roel

Wildvang Guppen stam uit Fr. Guyana), D. leucomelas, E.tricolor, Myobates spec, Phelsuma laticauda, Pleurodelles waltl(ribben salamander), twee vijvers en een hele lieve vrouw waarvan ik mijn hobby mag doen en een zoon van 9 die inmiddels ook en bakkie heeft staan met daarin uiteraard ook de guppen.

Steven DC

Ben zowat altijd bezig geweest met salamanders, maar heb ook Korenslangen, vuurbuikpadjes en baardagamen gehad. Ben sinds kort gestopt met de baardagamen, heb alles verkocht. Heb nu nog 1 hypo mannetjes nk 2009 zitten die trouwens te koop staat (hint voor de baardagaamliefhebbers! :D)
Nu blijf ik enkel bij de salamanders omdat de rest me toch niet echt kan bekoren...
Gifkikkertjes vind ik wel knap en interessant dus zal misschien ooit wel eens komen.

Hugo

Ik heb in het verleden van alles gehad, waaronder een ruime collectie aan korenslangen en koningsslangen. Gifkikkers heb ik ook altijd schitterend gevonden, D.auratus, D. ventrimaculatus en D. tinctorius heb ik gehad. Wandelende takken, guppen en landschildpadden hebben ook mijn slaapkamer bewoond toen ik nog thuis woonde.

Inmiddels ben ik voornamelijk met salamanders bezig, maar een paar mooie kreeftjes en vuurgarnaaltjes kon ik niet laten staan op de beurs in Hamm afgelopen keer. Heb nu dus naast salamanders ook een koppel Procambarus alleni, een erg mooie knalblauwe soort. Hopelijk krijg ik er binnenkort jongen bij. :)

Voor het gezinsleven heb ik nog wat Kippen, 3 Chabo, 6 zijdehoenders en een bruine Leghorn en daarnaast Coco ons konijntje! :D


kevin

#4
Kijk naar me handtekening :)
Daar staat het.

dimitri J

Net zoals hier is er voor gifkikkers ook een forum (verschillende eigelijk). Hierop kun je de meeste soorten wel verkrijgen. Ik heb me meer dan 2 jaar ingelezen in de gifkikkerhobby omdat ik dacht dat deze zo immens moeilijk zou zijn. Het is niet simpel om sommige soorten te houden, maar het is over het algemeen goed te doen.

Ik was al vergeten dat ik ook wandelende takken gehad heb!

@ roel: kun je me via pb eens uitleggen wat die myobates sp. juist is?
Verder hebben we hier nog een konijntje.

grtz
dimitri J

Apocalyptica139

Naast dat wat in mijn handtekening staat heb ik nog:
Een mannetjes- en een vrouwtjeskonijn Ziggy en Laine,
Poes Mama en kater Moortje
Twee dameskanaries Pip en Bregje
en een aquarium van 120*40*50 met 14 sluierstaartgoudvissen

Marielle

Aangezien ik op 2 plekken woon, heb ik zowel bij m'n ouders als bij m'n vriend, dieren thuis.

Bij m'n ouders:
- 2 katten Oban en Moana
- 10 jonge axo larven (m'n moeder wou er een aantal grootbrengen)

Bij m'n vriend:
- 1 hond Zinta
- 3 paarden (waarvan de 4de volgende maand verwacht wordt)
- 2 Axo's en nog ongeveer 40 larven
- 5 cynops orientalissen.

Joey Immers

ik heb ongeveer 20 vogelspinnen en 6 boomspinnen.
Bombina's, rattenslang, en dan me salamanders
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Rowan Willemsen

toevallig net wat vissen verkocht maar nu nog over:
Rond de 70 tropische vissen in verschillende soorten, niet bewust voor de kweek maar kweek er dus mee.
2 katten ( kittens 8 weken )
3 granulosa's wv
Aantal orientalis larven eigen nk
3 kaiseri larven en 5 juveniele kaiseri's nk
33 hongkongensis larven waarvan 8 morphen nk van momo
Baardagaam ( nk 2008 )

naeff002

Vuurbuikpadjes
vierteenschildpad
druppelschildpadden
bibrion gekko's
bidsprinkhanen
miljoenpoten
8 Jack russell terriers
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Kenny

Citaat van: naeff002 op juni 03, 2009, 03:26:38 PM
miljoenpoten

Welke soort? :) Als je eventueel foto's hebt mag je me die in pb of mail sturen als je wil.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

naeff002

Het zijn Archispirostreptus gigas,


Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Joey Immers

gewoon een van de simpele soorten ik heb ze ook gehad echt tof spul
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Coen Deurloo