nieuw op te starten aquarium voor axolotl.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

melanie471

lange tijd geen update van mijn kant.. bij deze dus!

Zoals Robbin of Marielle dus als voorspelde. zijn de meeste van mijn "hoge"planten doodgegaan.. Na verloop van tijd had ik alleen nog maar stengels met wat bladeren op de top staan.. De grassoorten doen het nog steeds erg goed... De axo's vinden het ook erg leuk om daar onder te zitten.
Sinds een tijdje eten ze regenwormen. Vorige maand heb ik bij de hengelsportwinkel een doos regenwormen gehaald. iedere dag eten ze 2 tot 3 wormen...

De guppen hebben we eruit gehaald.. De axo's waren niet zo bijster intelligent als het om guppenvangen ging, dus na verloop van tijd hadden we niet een bak met 2 axo's en een paar guppen.. maar een bak guppen met 2 axo's...

Sinds kort hebben we er ook een luchtpomp in. Zo te zien hebben ze er weinig tot geen last van.

even wat fotootjes: zijaanzicht 
gezellig met zijn tweetjes

etenstijd (ja, hij heeft hem helemaal opgekregen)

Salasander

Ziet er zeer goed uit, ze zijn al mooi groot geworden.
Die Vallisneria is wel mooi, maar in mijn bak zouden ze niet overleven denk ik, te koud denk ik.

Ik heb hoornblad en waterpest en glanzend fotnijkruid en 2 soorten kroos, maar dit groeit allemaal zeer snel, heb al veel emmers planten in de vijver gegooit :)

Veel succes en plezier met een van de mooiste en opmerkelijkste dieren op de aarde.

yipee-ki-yay

Ik heb een jaar of wat geleden van die grote rode langwerpige stenen gekocht bij het tuincentrum. Ze zijn rechthoekig maar wanneer je deze met een hamer en beitel in stukken kapt kun je een erg mooi rotseffect creeeren in je bak. De axolotls kunnen zich hier ook prima in verschuilen wanneer je ze lomp over elkaar heen legt. Zorg ervooor dat je geen scherpe kanten aan de stenen krijgt. Deze kun je dan wat bijvijlen. Bij mij doen mijn 8 axolotls het prima. Je ziet ze vaak niet maar in de natuur verschuilen ze zich ook graag. Verder is het water van prima kwaliteit. Wormen die je voert kunnen zichzelf niet ingraven waarna ze gaan rotten en zijn dus makkelijker te pakken voor de axo's.