land in de bak of niet?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

firebelly

hallo iedereen.
ik heb sinds gister een terrarium met water erin wat plantjes door het water en de helft steentjes waar myn 4 cynops orientalissen over kunnen lopen.
ik had alleen gelezen bij sommigen dat ze ook een stuk land willen.                                  :-[
zand mocht niet op de bodem want dat kan in hun luchtwegen komen en dan wordt het water vuil.
ik was van plan een stukje mos te maken in plaats van steentjes want, de steentjes vinden ze volgensmij niet zo fijn.heeft iemand een idee om het water toch schoon te houden en wel een stukje land?
Mvg Nick

Rowan Willemsen

flagstones met wat mos erop.
Alleen flagstones op elkaar stapelen tot ze boven de waterrand uitkomen kan te zwaar worden, dus hou daar rekening mee!

firebelly

dankjewel Rowan voor de reactie!kan ik zeker wat mee doen :)

Joey Immers

hey hey.
eventueel een stukje kurkschors.
wel eerst goed schoonspoelen.
meer heeft een Cynops orientalis niet echt nodig.

Gr. joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

firebelly

ik heb nu al een groot stuk hout in de bak liggen daar liggen ze niet erg veel op.
ik heb de helft van de bak (ongeveer) met steentjes dat ze op kunnen zitten maar volgensmij is het toch te ruw die steentjes,dus daarom vroeg ik voor zoiets maar dankje voor het meedenken en reageren :D:)

Coen Deurloo

Heb je de caresheet al gelezen voor Cynops orientalis?

firebelly

ja heb ik al gelezen..maar kom er niet veel verder mee... ???

Coen Deurloo

Citaat van: Nick Coenen op januari 25, 2009, 05:46:30 PM
ja heb ik al gelezen..maar kom er niet veel verder mee... ???

Wat is je vraag die absoluut niet beantwoord wordt op de site? Wellicht kunnen we je dan verder helpen.

firebelly

nee niet echt beantwoord ik heb iemand nodig die me echt kan vertellen wat ze fijn zullen vinden en de steentjes of zand of misschien schuilplekken... ::)

Robkeulers

Mark,

dit is niet helemaal duidelijk. Maak even een apart topic aan voor je advertentie, dan houden we wat meer overzicht.

Thanks!

firebelly


Gaby

Hey Mark,

Wat grappig dat je Cynops orientalis in een bak met garnalen en guppen heb.
Ik dacht altijd dat de water temperatuur voor garnalen veel hoger lag dan de temperatuur voor Cynops orientalis.
Maar nu ik dit weet, hoef ik misschien mijn groene garnaaltjes niet over te zetten naar een ander aquarium..

Coen Deurloo

#12
Citaat van: Gaby op februari 03, 2009, 09:48:40 PM
Hey Mark,

Wat grappig dat je Cynops orientalis in een bak met garnalen en guppen heb.
Ik dacht altijd dat de water temperatuur voor garnalen veel hoger lag dan de temperatuur voor Cynops orientalis.
Maar nu ik dit weet, hoef ik misschien mijn groene garnaaltjes niet over te zetten naar een ander aquarium..


Dat hangt allemaal van de temperatuur af. Als je groene garnaaltjes in een verwarmde bak zitten, is deze niet geschikt voor Cynops orientalis.

Maar dit wist je natuurlijk al dankzij de flinke lading aan hulpzame informatie op deze site en het forum, die er immers niet voor niets is! ;)

Gaby

Hey Coen,

Bedankt voor je antwoord.
Momenteel zitten mijn groene garnalen nog in een verwarmde bak, (26 graden) maar voor zo ver ik gelezen heb kunnen deze garnalen in een temperatuur tussen de 18-30C gehouden worden.
Dus als ik de temperatuur langzaam afbouw en op 19-20 graden zet. Is dat dan ook een goede temperatuur voor de Cynops orientalis??
Als dit gaat hoe hoog moet ik dan het water level hebben?


capra hircus

Dwerggarnalen hebben over het algemeen het lieste een temperatuur tussen de 18 en 25 graden (De groene garnaal, Caridina Babaulti, kan tegen temperaturen tussen de 18 en 28 graden).

Cynops OrĂ¯entalis doen het goed op kamertemperatuur (19-20 graden). Ik weet niet beter dan dat dwerggarnalen en salamanders goed samen gehouden kunnen worden. Ik ga in de toekomst ook vuurgarnalen bij mijn C. Orientalis zetten. Toen ik nog ribbensalamanders had, had ik er glasgarnalen bij zitten.

Het grote nadeel is alleen dat de garnaaltjes de eieren van de salamanders aan kunnen vreten. De salamanders zijn veel te traag om de garnalen te kunnen pakken. Met een hittegolf met temperaturen rond de 30 graden zullen beide soorten het niet lang volhouden. Ook garnalen zijn hier erg gevoelig voor.

Het waterniveau maakt voor de garnalen niet zo veel uit. Gewoon tussen de 15 en de 25 cm water denk ik...

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb. En ik heb ook een vraag aan jou, hoe kom je aan de groene garnalen, via een kweker?