een vraag over pallets

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

coco

Hallo Allemaal

Ik ben een nieuwe Axolotl genieter sinds kort.
Ik heb drie Axels gekregen met een paar potten pallets klein en groot en een pot steurvoer.
Nu weet ik niet of mijn drie vriendjes kieskeurig zijn of dat ik iets fout doe.
Verse regenwormen zie ik ze duidelijk eten en van genieten, maar die pallets geen idee of zie die nu wel of niet eten.

Wat ik me afvroeg ik leg nu ongeveer 2 pallets in het water (ze zinken vanzelf) maar daarna heb ik niet echt het idee dat er iemand acht op slaat dat er voer is binnengekomen.
Doe ik dat fout? zou ik ze met een pincet een pallet aanmoeten bieden?

De regenwormen pakken ze zowel van de pincet als gewoon vluchtend op de bodem (dat beweegt natuurlijk lekker)

Zo heb ik van mijn vorige aquarium nog wat gevriesdroogde artemia tubifex bloedwormen enzo over, zou ik dat ook met een pincet aankunnen bieden of een andere passende methode?

Thankx alvast voor jullie hulp!

Coen Deurloo

Hoi Coco!

Ik zou ze in het begin een beetje proberen te 'trainen' door de pellet op een lange pincet een beetje voor hun neus te bewegen, zodat ze eraan kunnen ruiken. Zodra ze het op die manier eten, kun je ze daarna waarschijnlijk gewoon in de buurt laten vallen en zullen ze het ook opeten. Als ze dat niet doen, gewoon weer uit het water halen en opnieuw proberen. Het kan even duren, maar de meeste Axolotls leren het uiteindelijk wel te eten. Het zal ook wel helpen als ze een beetje honger hebben!

Welke pellets heb je precies?