Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



welke soort

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bentley

Ben vrij nieuw in de salamander wereld.
Ik kom er niet helemaal uit, ik heb bij mijn ouders in de tuin wat salamanders gespot maar weet echt niet welke het zijn. ik zit te twijfelen tussen De kleine watersalamander / of de vinpoot.
Ik heb twee juvenielen en twee grote meegenomen voor me eigen vijver!

Bentley

Onderkant van de grootste

Bentley

Bovenkant zelfde

Bentley

Jonkie

Niels D

Kleine watersalamander voor de grootste. De andere waarschijnlijk ook. In principe is het overigens verboden om wilde salamanders te verplaatsen. Geen aanval, maar als administrator ben ik verplicht dit mede te delen.  ;)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Bentley

#5
Jep ik had het later gelezen dus heb ze weer bij de vijver gezet waar ze vandaan kwamen!
Na wat research gedaan te hebben. En tegen me ouders verteld dat ze geluk hebben deze vriendjes in de tuin te hebben. Dat vonden ze hartstikke tof, ze zitten er al een aantal jaren en ze zijn niet meer weg gegaan. Ze zouden het wel naar hun zin hebben
Bedankt voor je reactie!