Waar moet ik op letten bij aanschaf?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjilette

Als mijn bak is in gedraaid wil ik graag 3 axolotls gaan aanschaffen. Waar moet ik op letten?

Coen Deurloo

Hoi Lisette,

Welkom op het forum! Op onze website hebben we een mooi artikel over het houden van de Axolotl: klik hier.

Als je meer specifieke vragen hebt na het doorlezen van die informatie, kun je ze natuurlijk altijd hier stellen.

Succes!

Sjilette

Dit heb ik inderdaad gelezen. Wat ik eigenlijk bedoelde is waar ik op moet letten bij de axolotl. Zijn er dingen waaraan ik kan zien dat de axolotl gezond is. Hoe ik het verschil zou kunnen zien in man of vrouw. En misschien andere dingen waar ik op moet letten.

Coen Deurloo

Ik ben geen expert op het gebied van de axolotl, maar ik geloof dat wanneer de kieuwen van een axolotl naar voren gebogen staan, en het puntje van de staart gekruld is, kan dit een indicatie van stress zijn. Dit is belangrijk, want gestresste dieren kunnen sneller ziek worden. Notoire veroorzakers hiervan zijn bijvoorbeeld temperaturen boven de 24 graden en de wateruitvoer van een filter die ervoor zorgt dat het water te snel stroomt.

Ik zou ook letten op zichtbare wonden, en schimmelplekken: dit kan er net zo uitzien als beginnend schimmel op fruit - van die kleine pluimpjes witte haren.

Het verschil tussen man en vrouw kan moeilijk te zien zijn, over het algemeen is de cloaca van de man iets groter dan die van de vrouw:

Mannetje:


Vrouwtje: