Noordelijke fanatist

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gradje

Hallo Salamander forum,

Ik ben van jongs af aan al gek van salamanders. Sinds dat ik een woning heb met mijn vriendin kan ik weer dieren houden. Ik dacht dus al snel aan salamanders. Mijn oog is gevallen op de Cynops Orientalis, want dit zijn zo leuke mooie dieren. Echter woon ik in het noorden van het land, waar het wat lastiger is om aan C. Orientalis te geraken. Gelukkig had een plaatselijke reptielen winkel nog een cynopsje over. Ik heb deze toen bekeken en helaas trof ik hem in een slechte staat aan. Hij zat ergens verstopt in een droog terrarium van de warme winkel.
2 dagen later kon ik het idee niet meer verdagen en heb ik hem opgehaald. Of het wildvang is weet ik niet, daar ga ik morgen even over bellen, kans is wel groot. Hij is duidelijk niet gewend om te zwemmen en eten doet die ook niet. Gelukkig heeft die het wel geprobeerd gister, maar hij kon de larven niet bijhouden. Ik heb nog hoop, maar het is wel spannend.

Groeten,

Gradje


StevenZ

Welkom op het forum! Dat wildvang dieren uit dierenwinkels vaak in slechte staat zijn is een verhaal dat erg vaak voorkomt. Er is waarschijnlijk binnenkort weer veel nakweek beschikbaar van mensen die salamanders houden en daarbij kan je er eigenlijk bijna altijd van uitgaan dat je gezonde dieren krijgt. 

Gradje

Hoi Steven,

Dankje, de verhalen zijn me niet ontgaan na het doorspitten van dit forum, erg sneu helaas. Ik sta zeker klaar voor verse nakweek, tot die tijd hoop ik mijn zorgkindje te kunnen oplappen!

Niels D

Welkom op het forum. Je hoeft niet te bellen om te vragen of het wildvang is, want het is vrijwel zeker wildvang. Ook in het noorden is het mogelijk om aan nakweek te geraken. Succes met dit exemplaar en hopen op verbetering.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl