Kleur kieuwen axolotl

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sdv95

Hallo!

Afgelopen week heb ik 2 nieuwe axolotls gekocht. Het gaat goed met ze alleen begint de kleur van hun kieuwen te verschillen. 1 krijgt prachtige roze kieuwen, en de andere lijken steeds witter te worden (of dat was al zo, maar ze worden in ieder geval niet zo roze als de ander).
Ik heb het geprobeerd op te zoeken maar ik zie niet wat de kleur van de kieuwen inhoudt. Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt:)

Niels D

De mate van roodheid heeft te maken met de hoeveelheid bloed die in de kieuwen circuleert. De circulatie wordt weer bepaald door andere factoren, waaronder de mate van activiteit. Geen reden tot paniek. Ook als de kieuwen kleiner worden is dat ook niet direct een slecht teken. Hou het wel in de gaten en bij twijfel een foto plaatsen. 
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

sdv95

Dankjewel voor je antwoord, heel fijn! Verder zien ze er goed uit, dus dan is er gelukkig niks aan de hand.