nieuwe axolotl wil niet eten

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

miesjuh1993

Hallo allemaal,

ik ben hier nieuw, dit omdat ik sinds afgelopen week mijn 1e axolotl heb.
het is een witte axolotl met roze kieuwen en waarschijnlijk een vrouwtje.
nu heb ik alleen wat vragen want ik heb het idee dat het niet helemaal goed gaat in mijn bak en met de axolotl zelf

momenteel zit ze in een 60 bak(dit wordt in de toekomst wel groter) er staan 2 losse planten bij, een schuilrotsje en een stuk hout met een plant erop.
er zitten geen andere vissen bij

het 1e probleem is dat ze niet wil eten, of ik doe het verkeerd of er is een reden waardoor ze niet wil eten
wie heeft er tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
de 1e dag heb ik niet gevoerd, de 2e dag heb ik een stukje spiering gegeven, dit at ze gelijk op maar kwam er na ongeveer 2 minuten weer helemaal uit, sinds dien pakt ze niks meer aan wat ik ook geef.
rode muggenlarven lijkt ze niet te zien net zoals de pellets.

wat geven jullie zelf aan jullie axolotls?

het volgende probleem is dat de temperatuur veel te hoog is en ik krijg het niet lager, er zit geen verwarming in en het licht staat nu 6 uur per dag aan ondanks dit is de temperatuur zeker rond de 22 graden constant.
of ik er nu koud water bij doe of niet de temperatuur krijg ik echt niet om laag
hebben jullie hier misschien tips voor?
en wat is de maximale temperatuur die ze kunnen verdragen?
ik dacht zelf 20 graden

ik heb met een watertest de waardes getest en volgens mij zijn die ook niet goed, welke waardes heeft een axolotl precies nodig?

Niels D

De temperatuur is niet een heel groot probleem, als het water in de avond maar een beetje afkoelt. Verder zou ik graag een foto van het dier zien. Wormen (pieren) worden beschouwd als het beste voer in gevangenschap voor axolotls. Kijk even op http://forum.axolotlgroepnederland.nl/
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl