goed genoeg tegen ontsnappen?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tjvkooten

ik heb de zijkanten volledig afgeplakt, maar zit nog met de bovenkant daar zit een 5 cm rand aan de voorkant, (de rest is breder) maar 13,5 cm er onder zit een glazen plaat van ook 5 cm kunnen ze dat als opstapje gebruiken? (grotere salamanders dan)

ik heb er normaal horrengaas met klittenband op zitten maar dat sluit niet heel goed af, dus als dit genoeg is hoeven die er niet op (beter voor de temperatuur denk ik) en anders moet ik een strakker frame maken om er op te zetten.

op de foto's het gat in de kap en een overzicht van mijn aquarium. (ik ben er nog niet uit welke salamanders het gaan worden.) opmerkingen over verbeteringen aan mijn aquarium zijn welkom.
Met vriendelijke groet,
Thijmen

Niels D

Ik durf het nog niet te zeggen, want de situatie is mij niet geheel duidelijk. Zo'n glazen strip is overigens gemakkelijk te verwijderen, dus als je twijfelt moet je jezelf daardoor niet tegen laten houden.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

tjvkooten

Dan maak ik die gaten toch maar dicht met een frame van horrengaas.

Die glazen rand zit namelijk ook nog een "brug" van de ene naar de andere kant. En ik heb geen zin om per ongeluk de boel te slopen.
Met vriendelijke groet,
Thijmen

Reptile Man

koop frame + horrengaas dat je ook haalt voor de ramen om vliegen/muggen te weren in je huis.
deze op maat maken en plaats je boven op.
Makkelijker kan niet  ;)