Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Maxim M.

#556
Ok nogmaals bedankt Joost.

Hoe doe je het tijdens de periodes dat het kouder word dan 18 graden, voor de garnalen dan?
#557
Ik doe wat posthoornslakjes erbij voor het wat proper te houden,
welke andere diertjes zijn goed voor het proper houden van het terrarium?
Of komen de staat van het water te goede?
Ik hoorde al vaak kreeftjes of garnalen, welke zijn dat dan?
#558
Ok bedankt Joost.
en 1/4de is voldoende? Of ververs ik best meer/minder?
#559
Dus ik kan ze gerust huisvesten zonder filter, pomp of zuurstofsteen
als ik eens per week 1/4de tot 1/3de van het water ververs?

Zou natuurlijk plezanter zijn voor de energierekening,
maar betaal liever een beetje als het de dieren ten gunste komt.

Bedankt voor het antwoord.
#560
Ik ben mijn bak aan het klaarmaken voor de komst van wat verrucosussen
en ben onderweg op wat vragen gestoten over het water gedeelte van de bak.
Ik heb heel dit forum doorzocht en vond verschillende antwoorden.
Het watergedeelte bevat zo'n 18 tot 20 (max) liter water.

1. Ik heb een waterpompje aangeschaft, is het nodig ook (of?) een filter te gebruiken?
2. Als ik de bak inricht met waterpest en wat andere planten (javamoss, javavaren),
zorgt dit en het pompje voor voldoende zuurstof in het water?
3. Is het nodig grind of zand op de bodem te leggen? Of kan ik de bodem gewoon vrij laten.

Had nog een vraag, maar kan er nu volledig niet meer opkomen,
dus ik laat die nog even voor later.
#561
T. Marmoratus vind ik ook een hele mooie soort.
Puur qua uiterlijk dan, heb de diertjes nog nooit ergens anders gezien dan op foto.
#562
Even voorstellen... / Re: groeten uit Oostende, Belgie
november 07, 2011, 12:29:27 PM
Ondertussen zijn mijn eerste sallamanders onderweg.
het is T. Verrucosus geworden.
Volgende week zouden ze moeten toekomen.
#563
Voedsel Kweken / Re: Honingraat voor wasmotten
november 03, 2011, 07:44:50 PM
Bedankt, had nog geen samenstelling gezien zonder honingraat.
#564
Tot nu toe enkel alle soorten bekeken en hun verzorging
en al vrij snel beslist dat mijn voorkeur gaat naar de tylototriton soorten.
Maar dat is puur op wat ik heb gelezen online,
mijn echte ervaring ermee moet nog een dikke week of meer wachten.
#565
Fotos en Filmpjes / Re: Mijn Tylototriton.
oktober 31, 2011, 11:30:38 PM
Zeer mooie diertjes. Veel succes met het kweken.
#566
Voedsel Kweken / Re: Honingraat voor wasmotten
oktober 31, 2011, 05:24:35 PM
Ik ben al lang zaken aan het opzoeken op deze site hoor.
Al veel handige dingen tegen gekomen.
En ik vond ondertussen ook al de foto's die ik zocht ergens anders.
#567
Voedsel Kweken / Re: Honingraat voor wasmotten
oktober 31, 2011, 03:00:52 PM
Ik weet dat dit een oude thread is,
maar voor degene die nog steeds zelf hun wasmotten kweken,
kunnen jullie soms wat foto's posten van jullie opstelling voor het kweken van wasmotten.

Alvast bedankt.
#568
Citaat van: Niels D op oktober 31, 2011, 12:02:24 PM
Ik had je al een pm gestuurd op Caudata, maar je kende dit forum al. Bereid je maar voor op het salamandervirus, want als je er één maal aan begint kom je er nooit meer vanaf.

Hehe, als het net zoals mijn bidsprinkhanen zal gaan ...
Dan heb ik dringend meer plaats nodig :D
#569
Citaat van: Sven op oktober 30, 2011, 11:01:10 PM
Ik heb ook dat probleem gehad van die bevestigingsmail, ik heb die zelfs nooit ontvangen, maar vanavond dacht ik: "Ik probeer het nog eens." en het lukte om me aan te melden zonder die mail. ;D

Kan je me soms op één of andere manier in contact brengen met deze persoon? (pm)
Mischien wel leuk om eens naar zijn dieren te gaan kijken.
Ik worstel momenteel toch nog steeds over welke soort ik wil aanschaffen.
Wie weet kan ik zo mijn gedacht opmaken :)

En bedankt om dit te melden ;)
#570
Terrarium en Inrichting / Re: Aquarium maten
oktober 30, 2011, 10:47:17 PM
Terrariums en ander materiaal komt hier ook snel bij.
Eens je je eigen plekje hebt, houden je ouders je niet meer tegen dat is waar.
Mijn vriendin is wat anders :p dus zijn we maar aan het zoeken naar een groot huis.