Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Maxim M.

#541
Ok, het water staat nu al een weekje met plantjes enzo erbij.
Tegen donderdag komen de salamanders toe.
Is er geen kans dat het stilstaand water slecht word?
Ik weet de juiste term er niet voor.

De reden dat ik het vraag is omdat er een fijn doorzichtig laagje drijft op het water.
Kan ook gewoon algen zijn, het water kleurt ook wat groenig.
Water gedeelten zijn nieuw voor mij :)
#542
Hoe groot is de bak?
#543
Ah ok, zal aan ons dialect liggen dan.
Bij ons is dat water die te lang blijven staan is en slecht is geworden.

Waar kan ik de juiste waarden voor het water ergens vinden?
Vond er niet direct iets over. En neem aan dat dat per soort ook kan verschillen?
Ik zal dan maandag een tessetje kopen.
En wat is belangrijk om te testen, ph, hardheid, nitriet/nitraat, ...?
Zodat ik weet welk setje(s) aan te schaffen.
#544
Terrarium en Inrichting / Re: Verwarmen
november 11, 2011, 03:20:50 PM
Ik ben ook van plan de warmte van de kamer bij te regelen indien dat nodig is.
#545
Ok zal ik doen. Eerst nieuwe batterijen moeten kopen,
want die in mijn camera zijn plat momenteel.

En nog een vraagje:
Hoe kun je testen of je water goed is?
Het water staat hier al enkele dagen
en zou niet willen dat het water brak word
of op gelijk welke andere manier niet optimaal voor de dieren.
#546
Kan iemand mij soms zeggen welk plantje dit is? (ik wou er geen nieuwe thread voor maken.)
Het slaat natuurlijk niet op de waterpest, maar op het andere plantje in het water :)

#547
Algemene Discussie / Re: kosten salamanderhobby?
november 11, 2011, 11:23:24 AM
Momenteel 2 euro om de 14 dagen.
Maar dat is voor mijn bidsprinkhanen en wantsen.
Dat zal iets meer worden eens mijn salamanders toekomen volgende week.
Maar normaal probeer ik al mijn voer zelf te kweken
(wat niet met alle sallie voer mogelijk is denk ik op mijn appartement.)

Wel even wat meer kosten gehad met het aankopen van de salamanders
en het inrichten en aankopen van benodigheden voor hun verblijfplaats.
#548
Ik vind het ook mooier ogen en natuurlijker voor de dieren,
daarom dat ik het zo ingericht heb.
#549
Wel ik heb het stuk land erbij gedaan omdat iedereen in de hobby elkaar nogal tegenspreekt
over hoeveel tijd ze op land en in het water doorbrengen.
Dus ik zal het zelf wel ondervinden eens mijn diertjes hier zijn.
#550
Ja ik las het ook daar.
Dit was wat ze daar zeiden
CiteerI thought the consensus was that bacterial growth tend to decline in acidic conditions while fungal growth tend to increase in this ph range.

En hier een document erover, ik heb het zelf nog niet gelezen.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2655475/
#551
Ok, dan blijf ik het ook gewoon gebruiken.
En in johnny's petshop hebben ze ook de plantjes die ik zoek,
dan ga ik er daar morgen om.
#552
Heeft iemand trouwens een idee waar ik waterpest, javavaren en javamos zou kunnen betellen?
Met het koudere weer vind ik geen waterpest meer hier.

Ook las ik dat de aciditeit van spaghnum moss slecht zou zijn voor salamanders.
Kan het kwaad dat ik er wat van gebruik voor mijn verrucosussen of zou ik dit beter wegnemen?
#553
Dit is het vivarium momenteel.
Er komt nog wat schors en steentjes bij al verstopplaatsen op land.
En nog wat waterpest en javavaren/mos als ik die vind in het water.
tips of ideeën zijn zeker welkom.





#554
Ok, dan lijkt het dat ze de winter kunnen overleven, super.
Hopelijk vind ik er in de dierenwinkels hier in de buurt.
#555
Ok, dan ga ik op zoek naar wat van die garnalen.