Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - kelly

#46
Hallo

Ik ben bezig met de opstart van mijn carnifex bak,
nu had ik er graag slakken in gehad.
Liefst appelslakken en een mooie starthoeveelheid in limburg.
Zelf ben ik van belgie limburg bilzen.
Mocht iemand er ook weten waar ik ze eventueel toch kan halen,
als ze hier niet verkrijgbaar zijn, mag je dat ook laten weten.
Bedankt.

Groetjes
#47
Algemene Discussie / Re:Wat kan in deze bak?
juli 27, 2014, 09:49:01 AM
Ziet er een goede basis uit.
succes ermee
#48
Mooie bak. Ook vijverdoek erin voor het waterstroompje.

leuk uitzicht. dat was ook ongeveer mijn idee XD
#49
HAHAHA beroemd  ;D
#50
Ik hoop het want ik zou ook graag het eerste jaar naar de landdag komen.
#51
Soort-identificatie / Re:wat voor soort?
juli 22, 2014, 02:50:25 PM
je kan ze eventueel wel knippen.
#52
Even voorstellen... / Re:Hallo
juli 20, 2014, 06:25:30 AM
Citaat van: Peter Vliem op juli 19, 2014, 07:44:27 PM
Voor zover ik gezien heb 12 cm, maar het schijnt dat ze 15 cm kunnen worden ;)

denkelijk zijn ze opgegeten voor ze deze lengte bereiken maar vindt dit eigenlijk wel vrij groot voor slakken.
kan aan mij liggen ik zie ook eigenlijk alleen maar de slakken in mijn tuin ;D
Op gebied van grootte zou de poelslak leuk zijn. mits ik salamanders wil houden en geen slakken  ;D
#53
Even voorstellen... / Re:Hallo
juli 18, 2014, 07:55:47 PM
Citaat van: Peter Vliem op juli 18, 2014, 12:29:38 PM
Appelslakken kunnen prima bij "salamandertemperaturen" worden gehouden. Het is schijnt wel zo te zijn dat de slakken een korter leven beschoren is als ze warm worden gehouden. Als ze kouder worden gehouden leven ze langer, de stofwisseling gaat dan ook wat trager, maar ze worden wel groter dan in warm water ;)

hoe groot zouden ze dan ongeveer kunnen worden in kouder water?
#54
ik ben zelf met t marmoratus en t carnifex bak voorbereiding bezig.
mijn keuze gaat voor slakken. momenteel ben ik nog wat opzoek werk aan het doen.
ivm appelslakken en posthoornslak
over garnaaltjes weet ik eigenlijk niet zo veel.

#55
Salamanders.nl betreffende zaken / Re:Lid worden
juli 18, 2014, 10:53:09 AM
Citaat van: Coen Deurloo op juli 18, 2014, 08:30:14 AM
Ik heb de link boven het forum aangepast, bedankt dat je het even liet weten!

Geen probleem Coen. Het zou in elk geval wel een hulpmiddeltje voor de nieuwelingen zijn.
#56
Even voorstellen... / Re:Hallo
juli 18, 2014, 10:50:33 AM
Ik vind ze beiden leuk dus...
denk niet dat dit mijn keuze zal bepalen...
Ben op het moment mijn slakkenkeuze aan het bepalen.
Ik vond de appelslak wel wat hebben.
nu blijkt de appelslak wel wat warmere temperaturen te verkiezen.

#57
Even voorstellen... / Re:Hallo
juli 18, 2014, 09:19:53 AM
ik heb eerlijk gezegd de dieren met herkomst op gezocht en weinig tot geen verschil gezien.
Zie je meer verschil als je de dieren ergens kan bekijken?

@peter bedankt voor de caresheet. handig voor nieuwelingen ;D
#58
Citaat van: lau44 op juli 17, 2014, 07:43:21 PM
Garnaaltjes en slakken redden het bij mij prima, al heb ik wel de hele bak vol met water.
Je mag wel aannemen dat er af en toe een als snack verdwijnt  ;D

maar als ik eerder goed begrepen heb dan kweken deze bij wijze  van spreken ook vanzelf en zal je de verdwenen exemplaren niet snel missen mits een goede start hoeveelheid.
Kan iemand dit bevestIgen?

Groetjes
#59
Even voorstellen... / Re:Hallo
juli 17, 2014, 11:27:50 AM
Wel het blijft niet bij 1  ;D
Alle dieren komen dan van bij Alex.
Het zou dan gaan om 6 t marmoratus (dacht ergens gelezen te hebben dat die van Alex Clermont Ferrand was)
en nog 6 t carnifex.
Kennelijk is er nog niet echt een caresheet van de t carnifex.
Ik heb zelf al het een en het ander opgezocht.
Ik zal hier straks even een topic van maken.
Zijn er vrijwilligers om mijn lijstje dan even verder aan te vullen of wijzigen?
Ik wil natuurlijk geen valse start nemen.
Verder had ik nog de vraag welke slakkensoort ik het beste bij beiden kan zetten?

Oke dat was het voor nu.
Groetjes Kelly
#60
Hallo

even er bij melden dat ik zelf nieuw ben en ik dit toch nog even zou navragen.
maar wat denk je van "opruimers".

Groetjes kelly