Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Ron Duijn

#151
Mededelingen en Nieuws / Re:GELUKKIG NIEUWJAAR
januari 01, 2013, 10:37:13 AM
Iedereen de beste wensen!
#152
Terrarium en Inrichting / Re:Doe het zelven...
december 19, 2012, 11:56:39 PM
Ziet er mooi uit hoor Niels!
#153
Salamanders en Bijbehorende Gevraagd / Re:Verrucosus
december 13, 2012, 12:24:31 PM
Citaat van: Niels D op december 13, 2012, 12:03:18 PM
Ik gok volwassen dieren ipv "verse" nakweek. Toch?  :)

Klopt Niels (en Joost), dat bedoelde ik ;)
#154
Salamanders en Bijbehorende Gevraagd / Re:Verrucosus
december 13, 2012, 04:43:07 AM
Citaat van: joost.v.wijk op december 12, 2012, 01:18:57 PM
Geloof me: Wildvang Tylototritons wil je echt niet hoor. Die mankeren nagenoeg altijd wat. Gelukkig wordt verrucosus nog maar zelden als wildvang gezien.

Nee, geen wildvang :o
#155
Salamanders en Bijbehorende Gevraagd / Re:Verrucosus
december 12, 2012, 11:48:39 AM
Citaat van: joost.v.wijk op december 12, 2012, 11:31:31 AM
Laat voorjaar-zomer niet meer hoor. Rond deze tijd is het altijd wat lastiger om nakweek te vinden.

Ja, klopt.
Maar wat mij betreft hoeft het niet persé nakweek te zijn hoor..
#156
Salamanders en Bijbehorende Gevraagd / Re:Verrucosus
december 12, 2012, 11:05:08 AM
Citaat van: Peter Vliem op december 10, 2012, 08:52:18 PM
Heeft iemand nog een aantal verrucosus zitten? Ik had er 5, daar zijn er 2 van overleden, en de 3 die ik nog heb eten moeilijk en gaan niet vaak aquatiel. Ik wil een groep hebben en die compleet aquatiel opkweken, ik denk dat dat beter gaat.

Ik ben zelf ook op zoek naar 1 of 2
Zijn moeilijk te vinden blijkbaar...
#157
Citaat van: naeff002 op december 02, 2012, 11:15:24 PM
Dat is toch flink balen. Terwijl ze helemaal niet zo moeilijk zijn, dat dit dan gebeurt is echt pech hebben.

Ik snap er ook niets van, verzorg ze toch goed.
Voorlopig heb ik er nog 2, maar hopen dat deze niet dood gaan.
#158
Citaat van: Niels D op december 02, 2012, 10:49:32 AM
Balen zeg. Hopen idd dat de 2 overgebleven dieren het goed blijven doen.

Hey Niels,

Ja, inderdaad balen.
Ik hoop het ook, afwachten maar..
#159
Citaat van: Bennie op december 01, 2012, 02:10:10 PM
Ja ook dood en waren italucus
Eerst schimmel daar Na de bek open en happen
Duurde 2 dagen en dan was het over



Ja...balen..
Maar hopen dat de laatste 2 het gaan redden...
#160
Citaat van: Bennie op november 30, 2012, 05:50:00 PM
Heb het zelfde gehad  bek open en stilzitten .
Maar deze hadden donker bulten vlekjes
Maar ook naar 1 2 dagen doodt



Is inmiddels al dood  >:(

#161
Citaat van: Bennie op november 30, 2012, 05:50:00 PM
Heb het zelfde gehad  bek open en stilzitten .
Maar deze hadden donker bulten vlekjes
Maar ook naar 1 2 dagen doodt



Ook met italicus?
#162
Van de 3 italicussen die ik nog over heb is er eentje die zich vreemd gedraagt.
Zijn bek staat continu open en hij of zij krijgt lichte vlekken op het lichaam.
Beweegt zich nauwelijks meer en eet ook niets.

Iemand een idee?
Ik heb middels zout en esha 2000 nu volgens mij wel de schimmel onder controle.

#163
Tks Joost, ga ik proberen.
#164
Van de 10 italicussen heb ik er in korte tijd nog 3 over..
Behoorlijk klote.
Zojuist zag ik bij één van de overgebleven dieren iets aan de pootjes wat lijkt op een schimmel.

Ik heb geprobeerd een paar foto's te maken, of het te zien is weet ik niet.

Heeft iemand suggesties?

Groetjes
Ron
#165
Bedankt!