Foto's van mijn Neurergus kaiseri

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Een erg blijde gebeurtenis op dierendag: Donderdagmiddag arriveerde er een pakketje uit Engeland met daarin 5 juveniele Neurergus kaiseri. Deze groep is nakweek van Alan Cann. Deze prachtige salamanders zijn ongeveer 7 cm, en naar het schijnt in blakende gezondheid.

Ik had al een tijdje een bak voor ze klaarstaan met voornamelijk cocopeat als substraat, dit omdat ze in een kalkrijke omgeving leven. Turf heeft een hoge zuurgraad, en zou nadelig kunnen zijn voor deze soort. Ook zijn er 2 kurkdroge stukken schors waar ze in kunnen rusten, een gatensteen van aardewerk en een waterschaaltje. Ik hou de indeling zo simpel mogelijk om het monitoren van deze soort wat makkelijker te maken. Mijn eerst vroege bevinding is dat ze momenteel liever in de steen zitten dan in het schors. Uiteindelijk ga ik ze in een grotere bak zetten, maar deze is momenteel groot genoeg (op de foto lijkt de bak wat klein, maar ze kunnen met z'n vijven in 1 gat van de steen, om een beetje inzicht te geven)

Als voer ga ik geven: fruitvliegen, tropische pissebedden, pinhead krekeltjes, bonenkevers, tubifex, rode muggenlarf, kleine wasmotlarf, kleine regenwormpjes en enchytreeen. Het wordt nog even aankijken wat geaccepteerd wordt door deze schuwe diertjes, die ik ga voeren vlak voor het licht uitgaat.

Coen Deurloo

Nog een aantal foto's:

Coen Deurloo

Nog een paar foto's, ook van het nieuwe verblijf....ze zijn ongelofelijk snel, ik noem het maar de rugstreeppadden onder de salamanders  ;)

Vercnocke Redgy

Prachtige dieren coen hou ze in ere wat mij opval zijn de tipische roze vlek waar zich de gifklieren bevinden achter de ogen;Kan je al geslacht bepalen?

Wouter

Altijd mooi, en heel veel succes ermee!

kevin

Hele mooie dieren Coen. Zijn dit die dieren waar je het eerder over had.

Roy van Grunsven

Het blijven schitterende beesten die kaiseri. Hopenlijk het begin van een groot aantal kaiseri's

Coen Deurloo

Citaat van: Redgy Vercnocke op oktober 05, 2007, 10:18:24 AM
Prachtige dieren coen hou ze in ere wat mij opval zijn de tipische roze vlek waar zich de gifklieren bevinden achter de ogen;Kan je al geslacht bepalen?

Het geslacht is nog niet te bepalen op jonge leeftijd, en zelfs op latere leeftijd erg moeilijk. De paringperiode zal definitief uitsluitsel bieden, maar dat duurt nog wel een tijd.

Citeer
Altijd mooi, en heel veel succes ermee!

Dank je!

Citeer
Hele mooie dieren Coen. Zijn dit die dieren waar je het eerder over had.

Als je de dieren van de veiling bedoelt, zijn dit inderdaad dieren van dezelfde kweker (Alan Cann).

Citeer
Het blijven schitterende beesten die kaiseri. Hopelijk het begin van een groot aantal kaiseri's

Laten we het hopen!

Op de Frogroom van Alan Cann staat nu ook een berichtje over deze dieren, en hier kun je meer informatie, foto's en filmpjes van deze dieren zien.

alibombali


rob

Mooi om te zien.

Ik hoor en zie steeds meer kaiserii-kwekers overal ter wereld. Super. Laten we hopen dat wildvang van deze dieren eindelijk gaat stoppen. Al vrees ik dat het voor deze schitterende soort al te laat is.

Coen, succes ermee!

Spider

WAUW zeg, wat een mooie koele (of moet het coole zijn) kleuren  8)en wat zien ze er goed uit na hun reis. In een woord SUPER[/color] die nieuwe aanwinst van je. Om eerlijk te zijn was ik wel eventjes een beetje jaloers ;D, maar wie weet de toekomst nog in petto heeft voor mij. ;)
Kortom: van harte gefeliciteerd met de blijde gebeurtenis en veel succes met ze!

Groetjes van Annette

kevin

Oke dat is mooi. Nu alleen hopen dat ze het zullen overleven. En uiteindelijk gaan paren.

Coen Deurloo

Citaat van: Alex Kenter op oktober 05, 2007, 11:57:12 AM
hummmmm....ik ben jaloers op je...

Is het ook eens een keer omgekeerd!  ;D

Citeer
Mooi om te zien.

Ik hoor en zie steeds meer kaiserii-kwekers overal ter wereld. Super. Laten we hopen dat wildvang van deze dieren eindelijk gaat stoppen. Al vrees ik dat het voor deze schitterende soort al te laat is.

Coen, succes ermee!

Dank je! Het zal nog wel even duren voordat ik er mee kan kweken, maar ik ga ervoor...

Citeer
WAUW zeg, wat een mooie koele (of moet het coole zijn) kleuren  8)en wat zien ze er goed uit na hun reis. In een woord
SUPER
die nieuwe aanwinst van je. Om eerlijk te zijn was ik wel eventjes een beetje jaloers Grijns, maar wie weet de toekomst nog in petto heeft voor mij. Knipoog
Kortom: van harte gefeliciteerd met de blijde gebeurtenis en veel succes met ze!

Groetjes van Annette

Dank je!

Citeer
Oke dat is mooi. Nu alleen hopen dat ze het zullen overleven. En uiteindelijk gaan paren.

Inderdaad, al is nakweek natuurlijk wel 'betere kwaliteit' dan wildvang qua overlevingskansen, en de uitdaging zit hem voornamelijk in het succesvol kweken heb ik gehoord.

Qwertu

Prachtig, mooi, schitterend, wauw, helemaal te gek en nog veeeeel meer.

Wat een dieren!


Citaat van: Alex Kenter op oktober 05, 2007, 11:57:12 AM
hummmmm....ik ben jaloers op je...

Hier nog zo iemand  ::)  ;)

dennis

Mooie aanwinst Coen
laten we hopen dat je er over een paar jaar ermee gaat kweken en
daarmee zal je een hoop mensen blij mee kunnen maken succes Coen