Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Recente berichten

#11
Axolotls (Ambystoma Mexicanum) / een vraag over pallets
Laatste bericht door coco - juni 07, 2018, 11:23:11 AM
Hallo Allemaal

Ik ben een nieuwe Axolotl genieter sinds kort.
Ik heb drie Axels gekregen met een paar potten pallets klein en groot en een pot steurvoer.
Nu weet ik niet of mijn drie vriendjes kieskeurig zijn of dat ik iets fout doe.
Verse regenwormen zie ik ze duidelijk eten en van genieten, maar die pallets geen idee of zie die nu wel of niet eten.

Wat ik me afvroeg ik leg nu ongeveer 2 pallets in het water (ze zinken vanzelf) maar daarna heb ik niet echt het idee dat er iemand acht op slaat dat er voer is binnengekomen.
Doe ik dat fout? zou ik ze met een pincet een pallet aanmoeten bieden?

De regenwormen pakken ze zowel van de pincet als gewoon vluchtend op de bodem (dat beweegt natuurlijk lekker)

Zo heb ik van mijn vorige aquarium nog wat gevriesdroogde artemia tubifex bloedwormen enzo over, zou ik dat ook met een pincet aankunnen bieden of een andere passende methode?

Thankx alvast voor jullie hulp!
#12
Salamanders en Bijbehorende Aangeboden / Re:Taricha granulosa
Laatste bericht door Coen Deurloo - mei 21, 2018, 10:44:11 PM
Aiii ben ik weer te laat ;)
#13
Algemene Discussie / Wet Natuurbescherming 2017
Laatste bericht door Willem Meilink - mei 21, 2018, 10:27:13 AM
Ik ben wellicht een beetje traag, maar in de natuurbeschermingwet van 2017 staat het volgende:

"Artikel 3.6
1 Het is verboden dieren of planten van soorten, genoemd in bijlage IV bij de Habitatrichtlijn, bijlage I of II bij het Verdrag van Bern of bijlage I bij het Verdrag van Bonn, onder zich te hebben voor verkoop, te vervoeren voor verkoop, te verhandelen, te ruilen of te koop of te ruil aan te bieden.
2 Het is verboden, anders dan voor verkoop, dieren of planten als bedoeld in het eerste lid onder zich te hebben of te vervoeren.
3 De verboden, bedoeld in het eerste en tweede lid, zijn niet van toepassing ingeval de in dat lid bedoelde dieren en planten aantoonbaar zijn gefokt of gekweekt."
http://wetten.overheid.nl/BWBR0037552/2017-09-01#Hoofdstuk3_Paragraaf3.2_Artikel3.5

Betekent lid 3 dan niet dat je in Nederland dan tegenwoordig inheemse soorten mag houden als je kan aantonen dat ze gefokt zijn?
#14
Salamanders en Bijbehorende Aangeboden / Re:Taricha granulosa
Laatste bericht door Paul - mei 18, 2018, 06:39:27 PM
Hoi Jacobus,

Ik wil ze graag overnemen. Heb je ze nog?
Ik heb je ook een mail gestuurd.

Groet Paul
#15
Salamanders en Bijbehorende Aangeboden / Taricha granulosa
Laatste bericht door Jacobus - mei 18, 2018, 11:58:31 AM
4 Taricha granulosa te koop.
3 adulte vrouwen en 1 adulte man.
140 Euro, uitsluitend alle vier tesamen.
Omgeving Maastricht.
#16
Soort-identificatie / Re:welke soort
Laatste bericht door Bentley - mei 06, 2018, 11:14:55 AM
Jep ik had het later gelezen dus heb ze weer bij de vijver gezet waar ze vandaan kwamen!
Na wat research gedaan te hebben. En tegen me ouders verteld dat ze geluk hebben deze vriendjes in de tuin te hebben. Dat vonden ze hartstikke tof, ze zitten er al een aantal jaren en ze zijn niet meer weg gegaan. Ze zouden het wel naar hun zin hebben
Bedankt voor je reactie!
#17
Hallo, ik woon in Zutphen en wil graag een cynops orientalis / chinese vuurbuiksalamander kopen. Is er iemand in de buurt die ze verkoopt?
#18
Soort-identificatie / Re:welke soort
Laatste bericht door Niels D - april 30, 2018, 06:31:20 AM
Kleine watersalamander voor de grootste. De andere waarschijnlijk ook. In principe is het overigens verboden om wilde salamanders te verplaatsen. Geen aanval, maar als administrator ben ik verplicht dit mede te delen.  ;)
#19
Soort-identificatie / Re:welke soort
Laatste bericht door Bentley - april 21, 2018, 02:32:04 PM
Jonkie
#20
Soort-identificatie / Re:welke soort
Laatste bericht door Bentley - april 21, 2018, 02:26:41 PM
Bovenkant zelfde