Nieuwe ronde,nieuwe kansen?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petro pees

Twee foto's van de box waarin de eieren geplaatst,met de eerst larven!
Wel grappig vanmiddag gevonden en nu al aan het uitkomen,ik ben een
ongeduldig mens wat dit betreft maar dit is wel erg snel :D.
Tylototriton Shanjing

petro pees

Op het moment dat ik dit schrijf komen de laatste larven uit,alles bij elkaar was het toch nog een legsel van een kleine 40 eieren.
Tylototriton Shanjing

Jef Janssens

gefeliciteerd petro,
kun je mischien een stukje schrijven hoe je het juist "gedaan"hebt?
gr jef

driessens rudi

Proficiat Petro! Eindelijk is je "droom" uitgekomen hé. ;D ;D ;D

®ob

Ja Petro, echt mooi.. Ik duim dat je ze grootgebracht krijgt, dat is de volgende uitdaging!

Ik denk dat het een goede keuze van je is geweest om je slechts op 1 salamandersoort te focussen, het werkt al snel zijn vruchten af in elk geval!

Hou alle gegevens goed bij he! temperatuur, hoe je de luchtvochtigheid hield, noem maar op. Kan nog een leuk artikel opleveren, toch?

petro pees

Alles is uit,bij elkaar 33 larven,waarvan 3 lichtgehandicapt(gebroken of halve staart.)
Hou alles goed bij,zou toch te gek wezen caresheet in het nederlands van de T.Shanjing????
En helemaal als mijn naam erbij staat.  ;D
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

In bak van de ouders in ieder geval nog twee larven gevonden.
Ik heb ze daar ook maar in gelaten,het was sowieso mijn bedoeling een aantal
larven bij de ouders in de bak te laten opgroeien.(tijdens de waterfase)
Tylototriton Shanjing

®ob

Petro, waarom wil je ze in die bak laten, wat is je gedachtegang daar achter?

petro pees

#38
Citaat van: Rob Keulers op mei 25, 2008, 09:34:41 PM
Petro, waarom wil je ze in die bak laten, wat is je gedachtegang daar achter?


Eigenlijk wil ik kijken hoe de groei is in een wat natuurlijkere omgeving + dat er
mischien nog wel een 50 stuks bij komen  :o en ik ze niet in te grote aantallen bij
elkaar wil houden.
Dat heeft dan  weer met ruimte te maken. ;)
Petro
Tylototriton Shanjing

Coen Deurloo

De bak van de ouderdieren lijkt mij niet 'natuurlijker' dan een zelfgemaakt kweekbakje, of begrijp ik het verkeerd?

Verder is er niet mis met experimenteren natuurlijk, ik ben benieuwd!

Harry

Wat een knappe prestatie petro! houd de larven niet te koud maar 20-22 graden en kijk uit met watervlooien ze eten al gelijk tubifex. Doe de larven niet met teveel bijelkaar. Van mijn 40 larven die ikdestijds had is er na verdeling niet 1 groot geworden. Na de metamorfose is het erg moeilijk als ze te klein zijn.

succes
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

®ob

Mijn T. shanjing hebben het momenteel ook erg druk met elkaar. Helaas zit ik in enorme tijdnood om mijn scriptie af te krijgen, dus kan ik er niet ten volste van genieten. Laten we hopen op eitjes.

Hoe gaat het met je larven Petro?

petro pees

#42
Door de opmerking van Coen en de vraag van Rob,ben ik erachter gekomen dat ik verzuimd heb meerdere foto's te plaatsen.Zal dit zo recht zetten.
Coen jij kan zien wat ik bedoel met het verschil van"natuurlijk" en"onnatuurlijk" en Rob kan zien dat het goed gaat! Overigings zojuist in achterste deel van terrarium nog een ei gevonden,aangezien op droge gedeelte was het ei zelf ook droog.Het leek wel een klein stug leren balletje(ondoorzichtig)
Op het moment dat het ,het water raakte sprong het open en zwom het larfje wat erin zat met een rotvaart weg.( :o over overleving gesproken!)
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

#43
Foto,s van bak in huiskamer,waar ik toch binnen 14 dagen ook eieren verwacht.
Tylototriton Shanjing

petro pees

En hier hoe de ouders nu.
Tylototriton Shanjing